معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس گفت: با بکارگیری امکانات شرکت و توانایی کارکنان منطقه و هم‌چنین توجه به پراکندگی نقاط و سایر عوامل تاثیرگذار در اجرای این طرح از قبیل لزوم اخذ بارنامه، ترافیک جاده‌ای در طول ۳۰۰ کیلومتر مسیر، این میزان صرفه‌جویی رقم بسیار خوبی است.

محمدمهدی جامعی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی نقاط تعمیرشده، برنامه‌ریزی دقیقی در خصوص کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها و سرعت‌بخشی در تعمیر نقاطی از خط که پوشش آنها برای اجرای تعمیرات حذف شده بود، این کار در زمان ممکن ۱۰۵روز انجام شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین برای انجام پوشش نقاط تعمیرشده خط ۲۶ اینچ و هم‌چنین بازدید از وضعیت پوشش، در طول ۳۰۳ کیلومتر حوزه استحفاظی منطقه، افزون بر ۱۵۵ کانال حفاری و پوشش مجدد و سپس خاکریزی کانال‌ها اجرا شد.  

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس اضافه کرد: این طرح از نوع طرح‌های پراکنده بوده و تقریبا به همین میزان جابجایی تجهیزات صورت پذیرفته است.

جامعی افزود: پدیده‌ خوردگی، محصول فعل وانفعالات شیمیایی و الکتروشیمیایی محیط با خطوط لوله بوده که با توجه به شرایط نامساعد محیطی و طبیعی بستر زمین در برخی از نقاط مسیر عبور خط، این فرآیند از نرخ قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده که خوشبختانه با شناسایی به موقع، تعمیر و ترمیم این نقاط انجام پذیرفت.

خط لوله ۲۶ اینچ بندر عباس سیرجان و رفسنجان با هدف‌گذاری انتقال فرآورده‌های تولید شده در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از طریق خط لوله از بندرعباس به سیرجان و رفسنجان و تامین سوخت مورد نیاز مرکز و شمال کشور راه اندازی شد.

این خط برای انتقال ۳۰۰ هزار بشکه گازوئیل ، ۳۳۰ هزار بشکه نفت سفید، ۳۶۰ هزار بشکه بنزین در روز کاری در نظر گرفته شده و خط لوله انشعاب ۸ اینچ سیرجان به طول ۲۳ کیلومتر جهت انتقال ۳۵ هزار بشکه فرآورده نفتی در روز کاری در نظر گرفته شده است.

مرکز خطوط لوله منطقه جنوب شرق در رفسنجان واقع شده و محدوده بین بندرعباس در استان هرمزگان تا نایین در استان اصفهان را زیرپوشش قرار می‌دهد.

تامین سوخت مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان و بخشی از استان خراسان جنوبی نیز از طریق بارگیری تانکرها در پایانه‌ها و تاسیسات این شرکت انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.