مصطفی قادری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: انجمن مطالعات برنامه درسی ایران به عنوان موسسه‌ای غیرانتفاعی و مستقل همچنین به منظور گسترش و ارتقای دانش برنامه درسی، توسعه کمی وکیفی نیروهای متخصص درعرصه نظر وعمل، بهبود بخشیدن به امور آموزش وپژوهش در زمینه برنامه‌ریزی درسی درسال ۷۸تاسیس شد.
وی بیان داشت: طرح راه اندازی شعبه های استانی انجمن نیز با هدف ایجاد وفعال کردن گروه برنامه درسی متشکل از افراد متخصص شامل دانشجویان دوره های ارشد و دکترا و اساتید رشته برنامه درسی در حوزه پژوهش برنامه درسی مطرح از سال ۹۵ اجرایی شد.
این مسوول اظهارامیدواری کرد: ظرف سه سال آینده همه استان های کشور از شعبه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران برخوردار باشند.

شعبه های استانی بازوی مشورتی واجرایی انجمن هستند
عضو هیات مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران گفت: شعبه های استانی به عنوان بازوان مشورتی انجمن مطالعات برنامه درسی مرکز هستند و ورود آنها در حوزه های مختلف برنامه درسی یکی از سیاست های انجمن است.
قادری اضافه کرد: در آینده می توان از این شعبه های استانی به عنوان بازوهای اجرایی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران استفاده کرد.
وی بیان داشت: راه اندازی شعبه های استانی همچنین می تواند موجب تشکیل حلقه های برنامه درسی در استان ها شود که این حلقه ها با ارتباط گیری با وزارت آموزش وپرورش می توانند نظرهای سازنده و ایده های خود در رابطه با برنامه درسی در استان موردنظر را ارائه دهند. 
وی به عملکرد شعبه هرمزگان پرداخت وگفت: عملکرد این شعبه از لحاظ کیفیت وکمیت و تعداد فعالیت های علمی رضایت بخش و قابل قبول است.
وی افزود: در حال رایزنی هستیم تا نشست هم اندیشی روسای شعبه ها و هیات مدیره انجمن را در هرمزگان برگزار تا بتوانیم از تجربه های این استان بویژه اعضای هیات مدیره در سایر استان ها استفاده کنیم.

قادری در پایان یادآورشد: هم اکنون ۴۸ هزار دانشجوی رشته برنامه درسی در کشور وجود دارد که باید برای آینده شغلی آن برنامه ریزی و چاره اندیشی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.