استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این کتابخانه گفت: اگر بخواهیم یک کشور، شهر و یا محله‌ای را ارزیابی کنیم باید به بررسی وجود کتابخانه در آن بپردازیم وتعداد کتابخانه‌ها نشانگر فرهنگ عمومی وعلاقه مندی مردم آن منطقه به کتاب وکتابخوانی است.
فریدون همتی افزود: درحال حاضر تعداد کتابخانه‌های موجود در شهر بندرعباس، پاسخگوی نیازهای مردم نیست و درصدد هستیم با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مجموعه‌های فرهنگی دیگر، شرایط را برای دسترسی راحتر مردم بندرعباس به امکانات کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم.
وی بیان داشت: کتابخانه آیت الله خامنه ای در مکانی واقع شده که چندین شهرک پرجمعیت در اطراف آن قرار دارد ومی‌تواند پاتوقی علمی، فرهنگی و اجتماعی برای جمعیت زیادی از مردم کتاب دوست بندرعباس تبدیل شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به ناتمام ماندن پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس بیان کرد: این کتابخانه به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی منطقه جنوب کشور می تواند منبع ارزشمندی برای کتابخوان کردن مردم استان باشد اما به علت محدودیت بودجه، ساخت آن مدت زیادی به طول انجامیده است.
وی اظهارامیدواری کرد: با ایجاد تمهیداتی، هر چه سریع تر این کتابخانه مرکزی بندرعباس به بهره برداری برسد.

کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای مجهزترین کتابخانه‌ عمومی در بندرعباس است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز دراین آیین گفت: درحال حاضر کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه‌ای از بزرگترین و مجهزترین کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری افزود: با وجود قرار داشتن مدارس و آموزشگاه های بسیار در اطراف این کتابخانه، می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در اعتلای فرهنگ کتابخوانی استان داشته باشد.
وی بیان داشت: ساخت کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه ای بندرعباس از سال ۸۷ توسط راه وشهرسازی ا
هرمزگان کلید خورد.
این مسوول اظهارداشت: این کتابخانه درسالجاری با زیربنای هزار و ۱۹۰ مترمربع و هزار و ۱۵۰ مساحت متر مربع درسه طبقه بنا شده و مجهز به بخش های مخزن، سالن مجزا برای مطالعه خواهران و برادران، بخش کودک، نشریات، نابینایان و بخش مرجع است.
ذاکری ادامه داد: ساخت کتابخانه از بزرگترین رخدادهای فرهنگی است و یکی از شاخص های مهم توسعه در حوزه فرهنگ، ساخت کتابخانه های عمومی و ایجاد زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد کتابخوانان است.
تعداد کتابخانه‌های عمومی هرمزگان به ۷۷باب افزایش یافت
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: تعداد کتابخانه های عمومی استان از ۴۱باب در سال ۸۸ به ۷۷ باب درسال ۹۸ افزایش یافت.
ذاکری ادامه داد: درطول یک دهه اخیر، شاهد رشد ۸۸ درصدی کتابخانه‌های عمومی هرمزگان بوده‌ایم، اما با این وجود تا رسیدن به استانداردهای لازم، فاصله زیادی داریم.
وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مقوله بسیار مهمی عنوان کرد که می تواند در آگاهی بخشی و هدایت تمامی قشرهای جامعه از جمله افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، بسیار موثر واقع شود.
در پایان این مراسم استاندار هرمزگان به همراه مسوولان استان از کتابخانه مرکزی بندرعباس بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.