پرویز فتاح روز پنجشنبه در نشستی با استاندار هرمزگان افزود: راه‌اندازی کارخانه فولاد کاوه یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های بنیاد مستضعفان دراین استان است که در حال حاضر فاز اول این مجموعه با کار شبانه‌روزی به زودی تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: جذب نیروی بومی و کمک‌های اجتماعی در اولویت این کارخانه اقتصادی قرار دارد که باید مورد توجه دستندرکاران آن قرار گیرد.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در هرمزگان اظهارکرد: مجموعه سینا وابسته به این بنیاد، سرمایه‌گذاری بزرگی را در بندر شهید رجایی بندرعباس انجام داده تا به رونق بیشتر اقتصادی و تجاری استن و کشور کمک شود.

فتاح اضافه کرد: همچنین در زمینه کشاورزی طرح‌هایی در شهرهای رودان و حاجی‌آباد تکمیل می‌شود که موجب افزایش رونق اقتصادی این شهرستان‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جزیره لارک نیز به عنوان یک منطقه نمونه برای اجرای طرح‌های عمرانی توسط بنیاد مستضعفان انتخاب شده که تلاش می‌شود در زمینه‌های مختلف به ویژه گردشگری به رونق خوبی برسد.

رییس بنیاد مستضعفان در سفر به هرمزگان ضمن بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزود: مرحله دوم کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش در نیمه دوم سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از افتتاح آن حدود ۱۰ درصد فولاد کشور در این مجموعه تولید خواهد شد.

فتاح، کارخانه فولاد کاوه را نمادی از اقتصاد مقاومتی و تلاش جوانان ایرانی دانست و عنوان کرد: در این کارخانه اثری از تحریم، محدویت و ناتوانی وجود ندارد.

وی ایراز داشت: با تکمیل این کارخانه برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی بومی به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به اختصاص ۲۴ درصد از کاهش نرخ بیکاری هرمزگان در سال ۹۵ با بهره برداری از مرحله اول فولاد کاوه جنوب کیش تاکید کرد: پیش بینی شده با راه اندازی این مرحله نیز در کاهش نرخ بیکاری این استان اثرگذار باشیم.

هرمزگان، استانی مستعد در سرمایه‌گذاری

استاندارهرمزگان نیز در این دیدار، استان را مستعد در سرمایه‌گذاری دانست و گفت: وجود ۱۴ جزیره یک ظرفیت بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاری به خصوص در زمینه گردشگری به شمار می‌رود.

فریدون همتی افزود: برای جذب ۱۰میلیون گردشگر با تکیه بر جزایر هرمزگان هدف گذاری‌هایی صورت گرفته که می‌تواند تحول و رونق زیادی را ایجاد کند.

وی ابراز داشت: جزیره لارک دارای استعدادها و زیبایی‌های طبیعی بسیاری است که می‌تواند به قطب گردشگری و رونق اقتصادی تبدیل شود.

نماینده عالی دولت درهرمزگان تصریح کرد: مطالعاتی در زمینه اجرای طرح‌های گردشگری از قبیل، ساخت هتل و اقامتگاه‌های مناسب در جزیره لارک صورت گرفته و برنامه‌هایی برای ارتقا آب و برق این جزیره در حال انجام است.

همتی ادامه داد: هرمزگان دارای ظرفیت‌های زیادی به لحاظ کشاورزی و کشت گلخانه‌ای است به طوری که در کنار سدجگین یک هزار و ۶۰۰ هکتار زمین برای راه اندازی یک شهرک وجود دارد.

وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان فعالیت‌های اقتصادی خوبی در زمینه‌های تولید فولاد و حوزه بندری هرمزگان داشته و می تواند در خصوص پرورش ماهی و میگو نیز مشارکت‌هایی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.