رویدر شهری از توابع شهرستان خمیر در استان هرمزگان می‌باشد که در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز این استان واقع شده‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه‌نگاری کشور، صبح امروز زمین لرزه‌ای ساعت پنج و ۲۶ دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین در منطقه رویدر رخ داده است.

علیرضا صفا ایسنی بیان داشت: شب گذشته نیز زلزله ای به بزرگی ۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۹ و ۵۳ دقیقه و ۴۷ ثانیه مرز استان‌های فارس و هرمزگان - حوالی رویدر(هرمزگان) را لرزاند.

وی خاطرنشان کرد: از همان اولین لحظه‌های اعلام این زمین لرزه‌ها، گروه‌های ارزیاب در منطقه حاضر شدند که خوشبختانه خسارتی از این زلزله‌ها اعلام نشده است.

پنجشنبه هفته گذشته برابر با دوم آبان ماه نیز زلزله ای به بزرگی ۴و ۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه رویدر در استان هرمزگان را لرزاند که از پس لرزه‌های زمین لرزه ۵ و ۶ دهم ریشتری کوخرد شهرستان بستک بود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه ۲۹ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۴۷ کیلومتری کوخرد، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه ثبت شد.

زمین لرزه کوخرد احتمال ریزش کوه را در شهر رویدر افزایش داد و موجب اسکان موقت ۵۰ خانوار این شهر در شب ۲۹ مهر در سالن ورزشی و برخی مدارس آنجا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.