مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زمین لرزه که پس لرزه زمین لرزه پنج و ششم دهم ریشتری کوخرد محسوب می شود در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه صبح امروز در منطقه دشت جیحون بخش رویدر شهرستان بندرخمیر به وقوع پیوست که بدون فاصله تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

علیرضا صفاایسینی ادامه داد: براساس بررسی‌های تیم‌های ارزیاب و گزارش‌های دریافتی از مسوولان منطقه وقوع این زمین لرزه، نیازی به انجام اقدام امدادی خاصی وجود ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای این جمعیت به منطقه دشت جیحون بخش رویدر شهرستان بندرخمیر اعزام شدند که براساس بررسی آن‌ها این زمین لرزه خسارت جانی در پی نداشته بلکه موجب ترک خوردگی برخی منازل و ایجاد اضطراب بین مردم شده است.

علی اعما برنطین اظهار داشت: اکنون نیازی به انجام اقدام های امدادی و یا توزیع بسته های حمایتی در منطقه وجود ندارد و نیروهای این جمعیت برای مواقع لزورم در حالت آماده باش قرار دارند.

زلزله ای به بزرگی ۴و ۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه امروز (پنجشنبه) رویدر در استان هرمزگان را لرزاند که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان پس لرزه زمین لرزه ۵ و ۶ دهم ریشتری کوخرد شهرستان بستک محسوب می‌شود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه ۲۹ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۴۷ کیلومتری کوخرد، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه ثبت شد.

زمین لرزه کوخرد احتمال ریزش کوه را در شهر رویدر افزایش داد و موجب اسکان موقت ۵۰ خانوار این شهر در شب ۲۹ مهر در سالن ورزشی و برخی مدارس آنجا شد.

بندرخمیر در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بندرعباس قرارگرفته است.

شهرستان بستک در ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.