این کتاب، اولین بار سال ۱۳۹۴ با یک هزار و ۱۰۰ نسخه در ۹۶ صفحه توسط انتشارات نیماژ به چاپ رسید که با زبانی ساده و روان به ویژگی های شخصیت‌ها، توصیف عمیق‌ترین احساسات، افکار آن‌ها و همچنین صحنه‌ها پرداخته و خواننده را با خود همراه می‌کند.

کتاب «خانواده جمعه»، خوانندگان را درگیر زندگی چند خانواده از جنوب ایران می کند و با مطالعه آن در بین شخصیت های داستان زندگی کرده و با رنج ها، شادی ها، مشکلات کوچک و بزرگ آشنا می شوید که پس از تمام شدن آن دلتنگ شخصیت ها و خانه هایشان خواهید شد.

قسمتی از کتاب

در بخشی از این کتاب آمده؛ اصولاً دنیای دیگری با شکل و شمایل دیگری از بندر امروز می‌بینم که شاید در ذهن و ضمیر پدران و مادران ما هم خطور نمی‌کرد و محله‌ها، منطقه‌ها، جاها هم به‌کلی تغییر کرده است، باید هم این‌طور می‌شد و آدم همیشه در تغییر است و خانه‌اش هم.

در قسمت دیگری نوشته شده است؛ همین بود که همه اهل طایفه جمع شدند در آن‌جا که صحرایی بود و جز چند گور که می‌گفتند مال فرنگی‌هاست چیزی نبود، مکانی را تهیه دیدند.

درباره نویسنده

موسا بندری در تابستان سال ۱۳۳۵ در بندر عباس به دنیا آمده است و یکی از بزرگان ادبیات هرمزگان به شمار می رود که در شعر نو مهارت داشته و این موضوع باعث شده تا وی بتواند تجربیات خود را در اختیار افراد بسیار زیادی در هرمزگان قرار دهد.

این نویسنده به عنوان فردی بسیار تاثیر گذار در تاریخ شعر و شاعری به خصوص شعر نو در هرمزگان شناخته شده و در زمینه های شامل، مقاله نویسی، داستان نویسی، نقد و تحقیق هم دارای مهارت است.

از آثار این نویسنده و شاعر هرمزگانی می توان به داستان های عاشقانه شامل، راننده کرایه کش، وضعیت ها، تاریخ اسکله ها و همچنین مجموعه شعرهایی شامل، فعل هایی که در غیاب تو صرف می شوند، چهارشنبه را که سوخته کرد، زن هرمزگان اشاره کرد.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.