معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پروبیوتیک‌ها دسته مهمی از باکتری‌های سلامت زا هستند در این راستا کارگاه آموزشی با همکاری شرکت تک ژن و هدف بهینه سازی تولید و افزایش کیفیت برگزار شده است.

عبدالرسول دریایی افزود: امروزه در دنیا برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و افزایش باکتری‌ های مفید سالم سازی تولیدات به خصوص میگوی ارگانیک، از این روش استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه، برگزاری چنین کارگاه های آموزشی نقش بسزایی در همگامی استان با علم روز دنیا دارد بیان کرد: پربیوتیک ها یا باکتری‌های مفید در کاهش مواد آلی، کاهش متابولیت ها و افزایش تولید نقش مهمی دارد و باید تولیدات بومی مناسب در جهت ارتقا دانش کارشناسان و بهره برداران صورت گیرد.

بابک قائدنیا  تدریس این دوره آموزشی را در خصوص نحوه تحقیق و تولید پربیوتیک بومی، نحوه مصرف و تاثیرات آن بر کیفیت تولید میگو در مزارع را بر عهده داشت و به سوالات مطرح شده از سوی مزرعه داران پاسخ داد.

بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

حدود ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد فعالیت پرورش میگو در نوار ساحلی هرمزگان شناسایی شده که در ۲ دهه گذشته تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده است.

هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.