اکبر کرامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش‌بینی برداشت گردو در استان هفت هزار و 361 تن است، افزود: سطح زیر کشت باغ‌های گردو در استان پنج هزار و 141 هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت، چهار هزار و 332 هکتار بارور و  809 هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغ های آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، میزان تولید گردو در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل سرمازدگی بهاره و عدم بارآوری درختان 22 درصد کاهش یافته‌است.

وی ادامه داد: شهرستان ارومیه با تولید ۲ هزار و 139 تن در سطح 609 هکتار، رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود و شهرستان‌های مهاباد با تولید یک‌هزار و 270 تن، پیرانشهر با تولید 686 تن  و خوی با تولید 528 تن عمده شهرستان‌های تولید کننده گردو در استان هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان رتبه نهم کشور را در تولید گردو دارد، گفت: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک‌های جدید تولید از جمله دستگاه های برداشت، تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

آذربایجان‌غربی دارای 700 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت است؛ 120 هزار هکتار آن باغ و بقیه زمین زراعی است، از کل 120 هزار هکتار باغ استان چهار هزار هکتار آن باغ گردوی بارور است.

7125/2093

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.