فرماندار بندرخمیر باتوجه به افزایش پرونده‌های تخلف در این شهرستان و ارجاع آن به مرکز استان، خواستار راه‌اندازی شعبه مستقل تعزیرات حکومتی در این منطقه شد.
میرهاشم خواستار یکشنبه شب در نشست شورای اداری اظهارداشت: ایجاد شعبه تعزیرات حکومتی مستقل در شهرستان بندرخمیر، موجب رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن و سهولت در کار مردم و اصناف خواهدشد.
وی یکی دیگر از مطالبات جدی مردم بندرخمیر را احیای مجدد دادسرا در این شهرستان عنوان کرد وگفت: در سال‌های ۸۴ تا ۹۴ به مدت ۱۰ سال دادسرا و دادستانی در خمیر فعالیت داشت اما بعد از آن دادسرا حذف و سیستم قضایی شهرستان به صورت دادگاه بخش اداره می‌شود.
فرماندار بندرخمیر اظهارداشت: مردم این شهرستان مجبور هستند در حوزه فعالیت‌های قضایی به شهرستان بندرلنگه مراجعه کنند.
وی ادامه داد: باتوجه به افزایش جمعیت بندرخمیر و پوشش پرونده‌های بخش‌هایی از شهرستان‌های همجوار توسط دادگاه عمومی این شهرستان و به تبع آن افزایش حجم پرونده‌ها، امروز مردم خمیر خواهان احیای دوباره دادسرا هستد.
خواستار همچنین به نیاز مردم بندرخمیر به راه اندازی اداره ثبت اسناد واملاک اشاره کرد وگفت: جهت دسترسی سریع مردم به خدمات ثبتی و رفع مشکل رفت وآمد متقاضیان، راه اندازی و استقرار این اداره در راستای کاهش هزینه‌های مردم و سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها ضروری است.
وی افزود: بیشتر املاک مردم شهرستان بندرخمیر بدون اسناد ثبتی است، که استقرار اداره ثبت اسناد و املاک موجب کاهش هزینه‌های مردم و سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.
فرماندار بندرخمیر همچنین حضور نیروی انسانی ثابت و دائمی در پزشکی قانونی شهرستان را از دیگر مطالبات مردم در حوزه قضا عنوان کرد.
وی با اشاره سفر رییس قوه قضاییه در اواخر هفته گذشته به هرمزگان گفت: حضور و اقدامات ایشان در این قوه، نور امید را در دل مردم روشن کرده و امیدواریم منشا خیر و برکت بویژه در حوزه قضایی استان و شهرستان باشد.
شهرستان بندرخمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.