استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی در استان، گفت: لازم است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استان و دستگاه‌ مربوطه تشکیل شود تا بتوانیم بخشی از نیازمندی‌های استخدامی استان را از این طریق تامین کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان، امروز ۳ مرداد، در شورای اداری استان با حضور معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در سال ۸۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی، استان خراسان جنوبی به طور مستقل تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این استان از نظر وسعت سومین استان پهناور کشور بوده و از نظر جمعیت بیست و هشتمین استان کشور است، افزود: خراسان جنوبی با افعاغستان ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک دارد و با شش استان کشور همسایه است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان از نظر ساختاری ۲۵ بخش، ۱۱ شهرستان، ۳۰ شهر و ۶۱ دهستان دارد.

معتمدیان ادامه داد: از نظر تراکم به دلیل پهناوری استان و کم جمعیت بودن، کم تراکم ترین استان کشور از نظر جمعیتی محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه نرخ پراکندگی جمعیت ۵.۱ است، تصریح کرد: در دهه اخیر بیش از نیمی از جمعیت روستایی استان در حاشیه‌های شهرها و مرکز استان سکونت گزیده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی نزخ رشد جمعیت استان ۹۸ درصد است که از نرخ رشد کشوری پایین تر است، افزود: از مجموع ۹۳ دستگاه اجرایی، ۳۶ هزار و ۷۲۴ پست سازمانی مصوب با ۶۶ درصد پست با تصدی و ۳۴ درصد بلاتصدی وجود دارد.

معتمدیان تعداد کارکنان شاغل در استان را ۳۲ هزار و ۴۱۱ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۳۹ درصد بانوان و ۶۱ درصد آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد از پست‌های مدیریتی استان با تصدی هستند، تصریح کرد: ۷۱ پست‌های مدیریتی مربوط به آقایان و ۲۱ درصد مربوط به بانوان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان محدودیت‌هایی داشتیم، افزود: با کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف مواجه هستیم.

معتمدیان اطهار کرد: پراکندگی نسبی جمعیت، ضعف بنیادین زیرساخت‌های استان، محدودیت‌های به کارگیری نیروهای قراردادی و ضعف جاذبه‌ها و مشکلات رفاهی استان، باعث شده تا مدیران و کارکنان رغبتی برای انتقال به این استان نداشته باشند.

وی با ییان اینکه کمبود شدید سهمیه استخدامی داریم که این امر ناشی از کم توجهی سازمان‌ها بوده است، افزود: ایجاد مجتمع‌های اداری و ایجاد واحدهای سازمانی در شهرستان‌هایی که فاقد آن هستند، از جمله پیشنهادات است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی در استان، افزود: لازم است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استان و دستگاه‌ مربوطه تشکیل شود تا بتوانیم بخشی از نیازمندی‌های استخدامی استان را از این طریق تامین کنیم.

معتمدیان یادآور شد: لازم است مجوز قراردادی برای برخی از واحدها و دستگاه‌های اجرایی صادر شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.