معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: این خانواده‌های زندانی از ابتدای سالجاری تاکنون از این نهاد کمک‌های‌ معیشت، هزینه تحصیلی و کمک‌های موردی دریافت کرده‌اند.

احمد پایان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خانواده زندانیان جرائم غیرعمد همچنین از ارائه خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی، مستمری، بیمه اجتماعی و درمانی، وام اشتغال و کارگشایی و خدمات تحصیلی کمیته امداد به دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار می‌شوند.

وی ساخت و یا خرید مسکن و پرداخت ودیعه و اجاره مسکن را از دیگر خدمات کمیته امداد برای خانواده‌های زندانیان دارای محکومیت طولانی عنوان کرد وگفت: ارائه کمک‌های حمایتی، فراهم کردن زمینه آموزش مهارت‌های فنی وحرفه‌ای و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه(بی بهره) اشتغال به خانوارهای زندانیان نیز ازجمله خدماتی هست که به زندانیان جرائم غیرعمد ارائه می‌شود.

پایان همچنین ارائه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی، ازدواج، اشتغال و حقوقی توسط مشاوران باتجربه در کمیته امداد و کلینیک‌های تخصصی طرف قرارداد با این نهاد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، اردوهای زیارتی و سایر برنامه‌های مراقبتی را از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: کمیته امداد به‌عنوان عضو هیات‌امنای ستاد دیه استان همه‌ساله تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نگهداشت خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد باهدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی وارده به آن‌ها و کمک به بهبود وضع معیشتی و ارائه خدمات مددکاری به خانواده زندانیان انجام می‌شود.

پایان ابرازداشت: کمیته امداد درختی است که به‌وسیله امام راحل کاشته شده و توسط مردم نوع‌دوست و مومن ایران اسلامی آبیاری می‌شود و مردم در چهار دهه گذشته یعنی از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون، همواره در کنار نیازمندان بوده وهستند و برای حل مشکلات آن‌ها کمک می‌کنند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.