شیخ عیسی قاسم سه شنبه‌شب در همایش بصیرتی پیروزی های جبهه مقاومت در حسینیه ثارالله بندرعباس با موضوع اهمیت وجود امت‌ اسلامی اظهارداشت: امت اسلامی الهی را که برای به پا خواستن ایمان، قدرت و عدالت و درراستای خواسته‌های باری تعالی باشد امت اسلامی نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت، دفاع، جهاد و تمام این اصطلاحات برای مبارزه با فساد است و این همان حرکتی است که امت اسلامی را در زمره باری‌تعالی قرار می‌دهد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: امت اسلامی باید در فضای علم‌اندوزی باشد و شما جزو افرادی هستید که علم اخروی که همان علم اسلامی را درپیش گرفته‌اید.

 شیخ عیسی قاسم بیان داشت: امت اسلامی امتی است که با تمسک به صبر، بصیرت و حکمت تصمیم‌های درست و تاثیرگذار می‌گیرد و براساس راه و روش پیامبران الهی راه خود را درپیش گرفته است.

وی با بیان این‌که امت اسلامی بصیرت‌ها دارد و از ذلت به دور است، انسان مومن را انسان باعزت دانست و ادامه داد: ایمان بدون عزت و عزت بدون ایمان امکان‌پذیر نیست؛ چراکه ایمان قوی و صحیح دارای عزت است.

رهبر شیعیان بحرین گفت: امت اسلام امتی است که برای جان دادن در دفاع از هویت خود از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

 شیخ قاسم اضافه کرد: دین اسلامی که جز با حق و عدل سازگار نیست و قطعا حق و عدل را را پیاده خواهد کرد دارای دشمنان زیادی است و این قدرت‌ها شامل قدرت‌های، طاغوتی، شهوانی و فساد همیشه امت‌های اسلامی را در معرض خطر قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی امت اسلامی موفقی است که در معرض خطرهای نظامی، فکری و فرهنگی است و این امت باید در هر لحظه آماده باشد و بتواند با تمام قدرت و قوا با این دشمنان مقابله کند.

وی عنوان کرد: اما برخی‌ها در امت اسلامی از جهاد و مبارزه کنار می‌کشند درصورتی که افراد مومن در مسیر جهاد در بطن ایمان و تقوای از راه اسلام دور نمی‌شوند.

رهبر شیعیان بحرین امر دفاع را امری واجب برای بقای امت اسلامی دانست و ادامه داد: وقتی امتی امت حق، مقاومت و عدالت و مطیع ولایت باشد، مورد رضای باری‌تعالی قرار می‌گیرد.  

شیخ عیسی قاسم از دیگر ویژگی‌های امت اسلامی به تدبیر، عالم بودن، معلم بودن و حمایت‌کننده از دیگر امت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این امت امور دنیا و آخرت را آموزش می دهد که قرآن و کلام در چارچوب امور دنیوی به روز می‌کند.

وی اظهارداشت: امت اسلامی باید تقوا، شجاعت و اهمیت وجود امت اسلامی را به جوانان خود را آموزش دهد لذا شرایط کنونی امت اسلامی باید مطالعه کرد.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.