علی لاریجانی سخنران اصلی سومین رژه ملی در بندرعباس بود که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۳۱ شهریور در بلوار ساحلی این شهر، پشت ساختمان سابق استانداری هرمزگان برگزار شد.

موقعیت و نقش راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز، به بندرعباس جایگاه ویژه‌ای در عرصه ملی و بین المللی داده از اینرو رژه ملی نیروهای مسلح سه سال پی‌درپی این منطقه برگزار می شود.

افزون بر ۲۰۰ شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و دریابانی نیروهای نظامی و انتظامی و شناورهای بسیج دریایی مردمی در این رژه حضور داشتند.

دراین مراسم یگان‌های نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی اعم از رزمی، لجستیک، هوایی،  زمینی، دریایی، سطحی و زیر سطحی توانمندی و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

برگزاری رژه هوایی مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انواع جنگنده های شکاری، تاکتیکی، شناسایی، ترابری و سوخت‌رسان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر جلوه های این مراسم بود و اقتدار، صلابت و توان خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه به نمایش گذاشته شد.

برگزاری این رژه با توجه به حضور بیگانگان در خلیج فارس پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه و هم‌پیمان و همچنین هشدار به بیگانگان و تنش‌آفرینان درخلیج‌فارس بود.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.