یوسف ذاکری روز یکشنبه با اعلام این خبرافزود: این تسهیلات به ۸۸۱ واحد نانوایی استان که از آرد یارانه ای استفاده می کنند، پرداخت می شود.
یوسف ذاکریادامه داد: تسهیلات پرداختی به نانوایی‌ها با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۳ ساله است.
وی یادآورشد: واحدهای صنفی نانوایی هرمزگان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به اتحادیه نانوایان استان مراجعه کنند تا به بانک سپه معرفی شوند.

هم اکنون یکهزارو ۱۰۲ نانوایی با آرد یارانه ای و آزاد پز و ۶ کارخانه آرد در هرمزگان فعالیت دارند.

طبق اعلام اتحادیه صنف نانوایان بندرعباس از سال گذشته قیمت نان لواش و تافتون ۱۲ ونیم درصد و نان بربری، سنگگ و سایر نان‌ها ۱۰ درصد در هرمزگان افزایش یافته است.
با افزایش صورت گرفته نان تافتون و لواش با وزن ۱۸۰ گرم به نرخ ۲ هزار و ۲۵۰ ریال، نان تافتون با وزن ۳۱۰ گرم هشت هزار ریال، با وزن ۴۲۰ گرم ۱۱ هزار ریال، نان سنگک با وزن ۶۵۰ گرم ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال، نان سنگک کنجدی بین ۲۰ تا ۲۴ هزار ریال، نان بربری با وزن ۴۲۰ گرم ۱۱ هزار ریال و نان فانتزی با وزن ۱۵۰ گرم هشت هزار و ۸۰۰ ریال و با وزن ۳۰۰ گرم ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال عرضه میشود.

این درصورتی است که از سال ۹۳ تا نیمه نخست سال گذشته قیمت نان در هرمزگان هیچ افزایشی نداشته و افزایش اخیر (بهمن ۹۷) با تصمیم کمیته آرد و نان استانداری هرمزگان انجام شده است.

سرانه مصرف سالانه نان برای هر ایرانی حدود ۱۷۰ کیلوگرم است و ایران جزو ۵ کشور نخست مصرف کننده نان در دنیا به شمار می آید.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.