استاندار هرمزگان چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه این تسهیلات به تازگی ابلاغ شده، با تکمیل پرونده های متقاضیان، این تسهیلات ارزان قیمت در راستای اشتغالزایی از نیمه دوم سال جاری پرداخت می شود.

فریدون همتی بیان داشت: جهت تسریع در پرداخت این تسهیلات، مجموعه‌ای از ضمانت ها احصا می‌شوند، تا هر یک از متقاضیان متناسب با شرایط خود بتوانند آن ضمانت را در اختیار بانک قرار داده و تسهیلات را به سرعت دریافت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه های کشت گلخانه‌ای، پرورش میگو و ماهی، افزود: از این ظرفیت‌ها باید در راستای اشتغالزایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهره ببریم.

استاندار هرمزگان گفت: برای اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در این مجموعه ها کمک و حمایت ویژه انجام می‌دهیم و نیاز است با تشکیل تعاونی ها در این حوزه، این موضوع به صورت جدی تر پیگیری شود.

همتی با اشاره به ارائه گزارش و بررسی برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش این نهاد، افزود: وضعیت ایجاد اشتغال توسط نهادهای حمایتی استان و همچنین در حوزه اشتغال خرد و روستایی درپنج سال گذشته، با تشکیل کمیته‌ای مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای اینکه تصویری واقعی و شفاف از اشتغال ایجاد شده در استان داشته باشیم، باید به صورت منظم طرح ها و پروژه های این حوزه، مورد رصد قرار گرفته و آمار اشتغال نیز راستی‌آزمایی شود.

بیش از ۷۵ هزار خانوار در هرمزگان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.