متخصص داخلی تیم کاروان سلامت استان یزد طرح نذر آب به منطقه رویدر اظهار داشت: خانم ۴۵ساله روستایی با دردهای مفصلی، بی حسی صبحگاهی و پروتیین اداری بالا مدتی در بیمارستان بندرخمیر بستری بود که درنهایت با تشخیص کم کاری تیروئید مرخص شده بود.  

مهدی حلوانی روز چهارشنبه تصریح کرد: اما این بیمار دارای علائمی همچون لوپوس شدید، تنگی تنفس، آبگرفتگی شدید اندام ها بوده که نشانه بیماری روماتیسم شدید است و اگر این بیمار به مصرف داروهای اشتباه ادامه می داد بیش از ۲ روز دیگر زنده نمی ماند.  

این پزشک بیان داشت: این بیمار بدون درمان برای بیماری رماتیسم از بیمارستان مرخص شده بود و پس از معاینه اولیه و مشاوره با استادان پزشکی در شهر یزد، درمان اولیه آغاز شده و برای دریافت درمان تخصصی به استان یزد منتقل شد.  

وی در ادامه تصریح کرد: برای بیمار دیگر هم با تشخیص رماتسیم داروی غیرمرتبط با بیماری تجویز شده بود که به دلیل مصرف داروهای نامناسب مشکل شبکیه چشم و کبودی پوست برای این مریض بوجود آمده است.  

این متخصص داخلی اظهار داشت: این درحالی است که به هیچ عنوان نیازی به مصرف داروهای های تجویز شده وجود نداشته و ادامه روند درمان موجب بروز مشکل های دیگری برای این بیمار می شد.

طرح ملی «نذر آب۲» جمعیت هلال احمر از ۶ شهریور در این استان آغاز شد و تا هشت شهریور ادامه یافت. 

این طرح ملی به مناسبت هفته دولت در مناطق محروم رویدر در شهرستان بندرخمیر و فین در شهرستان بندرعباس با هدف کمک به تامین آب شرب سالم، دادن خدمات حمایتی، معیشتی، بهداشتی و درمانی اجرا شده بود. 

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.