حمید ترک زاد روز دوشنبه در حاشیه استقبال از نخستین گروه حجاج اصفهان در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۱۴ کارشناس بهداشتی و درمانی به همراه یک پزشک مرد و یک پزشک زن در این فرودگاه مستقر شدند و کار ارائه خدمات پزشکی به حجاج و انجام آزمایش های مربوط را برعهده دارند. 

وی با اشاره به اهمیت توجه به جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری‌ها در داخل کشور تصریح کرد: در موسم حج، بیش از یک میلیون نفر از نقاط مختلف دنیا در مکه گرد هم می آیند و احتمال اینکه ویروس و بیماری های مختلفی را به سایرین منتقل کنند وجود دارد بنابراین به هنگام بازگشت حجاج مراقبت بهداشتی مرزی در این فرودگاه با دقت انجام می شود. 

رئیس مرکز شماره یک بهداشت استان اصفهان افزود: آزمایش های مقدماتی از حجاج انجام می شود و در صورتی که هریک از حجاج مشکوک به بیماری باشد ابتدا به پزشک مستقر در فرودگاه معرفی می شود و بنا به تشخیص پزشک در صورت نیاز، جهت بستری و درمان به بیمارستان فارابی اصفهان انتقال می یابد.

وی با بیان اینکه پیش از عزیمت به سرزمین وحی با برگزاری جلسات متعدد، آموزش ها و توصیه های بهداشتی لازم به مسئولان کاروان ها و حجاج ارائه شده است، اضافه کرد: در هریک از کاروان ها رابط بهداشتی حضور دارد و پس از ورود به فرودگاه گزارشی از وضعیت جسمانی حجاج را در اختیار مسئولان بهداشتی مستقر در فرودگاه قرار می دهد. 

ترک زاد اظهار داشت: در اولین گروه حجاج که به اصفهان بازگشتند فرد مشکوک به ابتلا به بیماری مشاهده نشد. 

از استان اصفهان ۶ هزار و ۷۶۲ نفر زائر در قالب ۴۷ کاروان به حج اعزام شدند که سه هزار و ۷۹۱ نفر آن‌ها زن هستند.

/۶۰۲۶/۲۰۹۳ 

  

        

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.