پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در قالب سه مرحله ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در نظر گرفته شده است.

پالایشگاه‌ها از جمله زیرساخت‌های حیاتی و استراتژیک کشور محسوب می‌شوند و با توجه به حساسیت‌های بالای این تاسیسات زیربنایی و حیاتی، اهمیت توجه به الزام و ضرورت‌های پدافند غیرعامل در این مجموعه ها بیش از بیش اهمیت دارد.

سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: برگزاری مانورهای منظم ارزیابی وضعیت در پالایشگاه‌ها از منظر پدافند غیرعامل یک امر اساسی و ضروری است.

وی بیان داشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نظر معماری توانسته بسیاری از رویکردهایی که از منظر پدافند غیرعامل حائز اهمیت است را برآورده کند.

این مقام مسوول تاکید کرد: اما با این حال هنوز تا دستیابی به سطح مطلوب فاصله وجود دارد و رعایت ضوابط و ملاحظات پدافندغیرعامل در چنین مجموعه های صنعتی یک موضوع اجرایی و الزامی است.

سردار جلالی تصریح کرد: نکته ای که بسیار اهمیت دارد آمادگی کارکنان در پاسخگویی به حوادث و حفظ کارکرد پالایشگاه است که این کار با آموزش، تمرین و تکرار در قالب رزمایش محقق می شود و از همین رو در برنامه‌ای پیشنهاد برگزاری یک رزمایش سایبری را به مدیران مجموعه ارائه کردیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امیدواریم تا با فراهم کردن زمینه‌های مشترک همکاری بین صنعت نفت و این سازمان ، شرایط برای ارتقای تاب آوری این زیرساخت های حیاتی کشور به بهترین نحوه فراهم شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در سفر امروز خود به هرمزگان ضمن بازدید از تاسیسات پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و پالایشگاه نفت بندرعباس، در نشست شورای پدافند غیرعامل این استان نیز شرکت کرد.

هم اکنون نیز نشست شهرداران هرمزگان با رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل استانداری هرمزگان در حال برگزاری است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.