رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: مراسم تابوت و علم‌گردانی چهارم شهریور ساعت ۲۱ در منبر سه زیارتان، مراسم سنگ‌زنی ششم شهریور ساعت ۲۱ در بارگاه امام‌زاده سیدمظفر(ع)، مراسم ذاکرین دهستان دهنو هفتم شهریور ساعت ۱۶ و همایش آواها و نواهای تعزیه هشتم شهریور ساعت ۲۱ در مسجد انقلاب رسول الله(ص) در محله ۴۰۰ دستگاه برگزار می‌شود.
الیاس محسنی روز یکشنبه در تشریح برنامه‌های شمیم محرم افزود: همچنین در دهه اول محرم نمایشگاه نسخ خطی تعزیه و نمایشگاه لباس تعزیه‌خوانی در مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس و فرهنگ سراهای گلستان و دوراهی ایسینی برپا می‌شود و علاقه‌مندان از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ می‌توانند از آن بازدید کنند.
وی هدف از اجرای این ‌برنامه‌ها را معرفی و اعتلای فرهنگ عاشورایی با محوریت سبک زندگی امام حسین(ع)، تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت افزایی دینی و انقلابی شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان در مناسبت انسان‌ساز عاشورای حسینی عنوان کرد.
این مسوول اظهارداشت: این برنامه‌ها با تاکید بر جلوه‌های قیام حسینی و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فرهنگ عمومی شهروندان، تسهیل اجرای برنامه‌های مردمی در ماه‌های محرم و صفر و تعامل و مشارکت با هیات‌های مذهبی اجرا می‌شود.
محسنی ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با همکاری انجمن تعزیه شهرستان بندرعباس، شورای هیات‌های مذهبی، کانون مداحان و شعائر آیینی و موسسه فرهنگی و مذهبی خامس آل عبای بندرعباس اقدام به  اجرای برنامه های شمیم محرم کرده است.

دهه محرم از دهم شهریورماه آغاز می‌شود.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.