استاندار هرمزگان در جمع مردم روستای هماگ با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح در شورای برنامه ریزی استان و همچنین شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

فریدون همتی پنجشنبه شب افزود: با اجرای طرح شهرک گردشگری، منطقه هماگ به قطب گردشگری در هرمزگان تبدیل می‌شود و آینده بسیار درخشان و پر رونقی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه منطقه هماگ از طبیعت و چشمه های زیبا و کم نظیر و همچنین آب و هوای مناسب برخوردار است، گفت: هماگ منطقه‌ای بسیار جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود و باید تمرکز ویژه‌ای در این حوزه داشته باشیم.

همتی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های توسعه ای در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران و گردشگران در بقعه متبرکه امامزاده سید صفی الدین هماگ، خاطرنشان کرد: طرح توسعه و گسترش این مکان مذهبی اجرایی خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفت: ساماندهی و مدیریت منابع آب و همچنین اجرای طرح‌های هادی و توسعه حریم روستاها و ایجاد امکان ساخت و ساز با توجه به بازگشت جمعیت به روستاهای این منطقه از جمله دیگر اقداماتی است که انجام می شود.

همتی اظهار داشت: با توجه به آب و هوای مناسب و بارندگی های خوبی که در این منطقه انجام می‌شود، برای اجرای پروژه های آبخیزداری و مهار روان آب ها در این منطقه نیز برنامه های مناسبی اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: همچنین در حوزه طرح‌های هادی روستایی برنامه های مناسب در روستاهای هماگ اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم با تقویت دهیاری‌ها در این منطقه، امکانات مناسب ورزشی نیز ایجاد شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: تلاش می کنیم تا به سرعت و با انجام پیگیری های مناسب مسائل و مشکلات موجود در این منطقه را رفع کنیم.

منطقه حفاظت شده هماگ در شمال شهرستان بندرعباس و قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرارگرفته است.

این منطقه در قسمت مرتفع استان هرمزگان قرار گرفته و حداقل ارتفاع آن درحدود ۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.