رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عصر یکشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح درجمع خبرنگاران گفت: میزان سرمایه‌گذاری هزینه شده در معدن سنگ آهن رضوان افزون بر ۸۱۰ میلیارد ریال است که برای ۳۹ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

خلیل قاسمی افزود: با عملیات پی جویی میزان ذخیره معدن سنگ آهن رضوان از ۲.۵میلیون تن به ۲۰ میلیون تن افزایش پیدا کرده و موجب شده تا به‌عنوان بزرگترین معدن سنگ آهن در استان هرمزگان شناخته شود.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی وشرایط اقتصادی کشور، معدن سنگ آهن رضوان بندرعباس یکی از مهم‌ترین معادن تامین کننده‌ی سنگ آهن هرمزگان به شمار می‌رود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: انجام عملیات باطله برداری جهت بازکردن معدن به میزان ۵ میلیون تن، احداث جاده اصلی دسترسی به معدن به طول ۸ کیلومتر و فرآوری آهن و جلوگیری از خام فروشی از اقدامات انجام شده شرکت پدیده کاوش ایرانیان در معدن رضوان است.

قاسمی ادامه داد: انجام عملیات اکتشافی جامع معدن جهت تعیین ذخیره و شناسایی مشخصات کیفی سنگ آهن به میزان ۸ هزار متر حفاری صورت گرفته و از طرفی جاده‌های داخلی معدن جهت دسترسی به ذخایر و پیت معدن احداث شده است.

وی گفت: شرکت پدیده کاوش ایرانیان در راستای تکمیل زنجیره فولادهرمزگان و رسیدن به ۱۰ میلیون تن اقدام به احداث کنسانتره آهن در جوار معدن سنگ آهن رضوان کرده است.

معدن سنگ آهن رضوان در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.