۳۲ گروه ثابت و سیار اداره کل دامپزشکی هرمزگان در روز عید قربان برای نظارت بر ذبح سالم و شرعی دام زنده در کشتارگاه‌ها مستقر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: این گروه‌ها ۳۹ نفر بازرس بهداشت گوشت، ۲۳ نفر دامپزشک و ۲۶ نفر ناظر ذبح شرعی هستند.

کامبیز امجدی هدف از استقرار این گروه‌ها را حفظ سلامت عمومی جامعه، جلوگیری از انتقال بیماری بین دام و انسان، و ذبح سالم و شرعی دام دانست و عنوان کرد: هرمزگان ۹ کشتارگاه صنعتی و نیمه‌صنعتی دارد که با نظارت دامپزشکی فعالیت می‌کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در روز عید قربان گروه‌های سیار نیز در مناطق مختلف شهر گشت زنی و بر ذبح دام‌های مردمی نیز نظارت می‌کنند، توصیه کرد شهروندان، دام زنده و گوشت موردنیاز خود را از کشتارگاه‌ها تهیه کنند.

وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری حاد خونریزی دهنده است که از دام زنده به انسان منتقل می‌شود، اظهار کرد: این بیماری خطرناک در دام زنده علائم خاصی ندارد و تنها در انسان با سردرد، حالت تهوع، اسهال و استفراغ و خونریزی زیرپوستی تشخیص داده می‌شود.

امجدی با اشاره به اینکه برای پاسخگویی به سؤالات شهروندان و نیاز آنان در روز عید قربان ادارات دامپزشکی در شهرستان‌ها فعال‌اند، از خانواده‌ها خواست برای خنثی‌سازی عامل بیماری در دام، گوشت گرم ذبح‌شده را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

مسئول نمایندگی، ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی هرمزگان هم گفت: دام زنده برای قربانی در این روز باید سالم باشد.

حجت‌الاسلام رضا حمزه‌ای افزود: سن شتر برای قربانی باید ۵ سال تمام، گاو و بز ۲ سال و گوسفند یک سال تمام باشد.

مسئول نمایندگی، ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی هرمزگان بیان کرد: تمام ناظران شرعی و ذابحان آموزش‌دیده صاحب کارت شناسایی از سوی دفتر نمایندگی، ولی‌فقیه هستند و بر ذبح سالم و حلال احشام انظارت می‌کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.