فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: خبرنگاران به عنوان اثرگذارترین افراد جهت دهنده مسیرها هستند.

سرهنگ اباذر سالاری عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان رسانه حوزه سپاه و بسیج در استان افزود: کار در حوزه رسانه به ظاهر ساده اما بسیار سخت است و انعکاس خبر نیازمند برخورداری از روحیه جسارت و شهامت است.

وی بیان داشت: رسانه ها باید آنچه که از فرامین رهبری نظام و نیازهای جامعه بر زمین مانده را شناسایی، اولویت بندی و مطالبه گری کنند. فرمانده سپاه هرمزگان اظهارداشت: رسانه باید به عنوان چشمان بیدار مردم مسائلی را که موجب آسیب در جامعه می شود، شناسایی و به روشی زیرکانه و هنرمندانه انعکاس دهد.

سالاری با بیان این که رسانه های هرمزگان در انتشار مشکلات مردم در کنار دستاوردهای نظام همواره پیشتاز بوده اند، ابراز امیدواری کرد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: رسانه های هرمزگان همواره در انعکاس خبر در حوزه سپاه و بسیج همکاری بسیار خوبی داشته و میدان دار این عرصه بوده اند. فرمانده سپاه هرمزگان اظهارداشت: اگر ضعفی نیز در این زمینه مشاهده شده بدلیل این بوده که نتوانسته ایم از ظرفیت رسانه به درستی استفاده کنیم.

طرح تحول محلات بندرعباس با رویکرد محرومیت زدایی

فرمانده سپاه هرمزگان اظهارداشت: طرح تحول محلات با رویکرد مردم یاری، محرومیت زدایی و توجه دادن مردم به نیازمندی های خود در شهر بندرعباس کلید خورد.

سالاری، شناسایی و توانمندسازی محرومان محلات و تشکیل صندوق های قرض الحسنه را از اهداف طرح تحول برشمرد.

این مسوول بیان کرد: در حال حاضر ۵ صندوق قرض الحسنه با عضویت ۱۰ هزار نفر (۳۰ درصد از پاسداران) در بندرعباس تشکیل شده است.

سالاری افزود: هر کدام از اعضا ماهیانه حداقل ۱۰۰ هزار ریال از حقوق خود را با هدف کمک به محرومیت زدایی، ازدواج و اشتغال جوانان به حساب این صندوق ها واریز می کنند که تاکنون به ۸۰ میلیون ریال رسیده است.

فرمانده سپاه هرمزگان گفت: در قالب اجرای این طرح مصصم هستیم با به صحنه آوردن مردم، بخشی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

وی افزود: حضور مردم در دفاع مقدس موجب پیروزی نظام شد و در دیگر صحنه ها نیز هر جا که مردم به صحنه آمده اند شاهد موفقیت و خنثی سازی توطئه های دشمنان شده است.

۷۰میلیارد ریال در بشاگرد برای محرومیت زدایی فرمانده سپاه هرمزگان به دیگر فعالیت های محرومیت زدایی بسیج اشاره کرد وگفت: تاکنون حدود ۷۰ میلیارد ریال در زمینه محرومیت زدایی در بشاگرد هزینه شده است.

سالاری گفت: این بودجه در حوزه آبرسانی، ساخت مدرسه، خانه عالم و احداث بیش از ۱۰ مخزن تامین آب است.

وی ادامه داد: در حوزه مباحث فرهنگی نیز در زمینه کاهش طلاق و اعتیاد در قرارگاه های طرح تحول محلات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در راستای الگوسازی در ارائه خدمت انجام شده است، تصریح کرد: سپاه به عنوان نهادی مردمی در هرجا که نیاز به کار جهادی باشد آماده خدمت رسانی است.

وی همچنین یاد وخاطره شهید «یوسف دقت » از خبرنگاران هرمزگان و نخستین مسوول روابط عمومی سپاه استان که ۲۰ مرداد سال ۶۰ به دست منافقان در بندرعباس به شهادت رسید، گرامی داشت.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.