نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: نگاه دولت باید به بخش کشاورزی یک نگاه اقتصادی باشد که اگر چنین شود شرایط کشاورزی ما بهتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز یکشنبه در دیدار با مدیر تعاون روستایی و اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان هرمزگان اظهارکرد: باید نگاه‌مان را به گونه ای تنظیم کنیم که بخش کشاورزی بتواند بار اصلی اقتصاد کشور را به دوش بکشد.

وی بیان داشت: البته شرایط اقتصادی بیشتر به دوش کشاورزان است اما برای قوی‌تر شدن نیاز به پشتوانه دولتی دارد.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: تریبون نمازجمعه پژواک صدای کشاورزان خواهد بود و برای حل مشکلات این قشر دعوت از مسوولان و متولیان امر در دستورکار قرار می‌گیرد.

عبادی زاده اظهارامیدواری کرد: درتعامل وهمکاری بیشتر با دستگاه‌ها مشکلات مطرح و پیگیری خواهد شد تا بخش مظلوم کشاورزی به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی با بیان این‌که تولید محصولات کشاورزی باید در بخش خصوصی متمرکز شود، افزود: در زمینه توزیع نیز دچار مشکل هستیم که می‌طلبد دولت در این خصوص  بیشتر ورود کند بطوری‌که مصرف کننده و تولیدکننده ضرر نکنند.

کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد دارد

مدیر تعاون روستایی هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به مهم بودن موضوع اقتصاد در شرایط کنونی کشور گفت: بحث اصلی امروز کشور، اقتصاد است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد، کشاورزی است.

سیروس اسدپور اظهارامیدواری کرد: بخش دولتی در کنار تشکل‌های مردم نهاد بتواند در راستای اهداف نظام و منویات رهبر معظم انقلاب دراین برهه از جنگ اقتصادی که کار سنگینی بر دوش دستگاه های دولتی بخش کشاورزی هست با رعایت قوانین و مقررات سربلند شوند.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های کشاورزان مانند تشکل‌های سازمان یافته می‌تواند تاثیر مهمی دربیان مشکلات کشاورزان و ارائه خدمات مطلوب به این افراد داشته باشد.

رییس نظام صنفی کشاورزی هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد صنف کشاورزی استان ارائه کرد و اظهارداشت: نظام صنفی کشاورزان هرمزگان در سال ۸۸ تشکیل و تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر بهره دار به عضویت این صنف در آمده اند.

عباس خلاده، هدف از تشکیل نظام صنفی کشاورزی را ساماندهی و حمایت از فعالان بخش کشاورزی دانست و افزود: باتوجه به وجود مشکلات در بدنه بخش کشاورزی، این نظام از درون خودشان جهت پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان راه اندازی شده است.

آزاد شدن زمین‌های کشاورزان از پلاک ملی، حمایت و ساماندهی کشاورزانی که مجوز بهره برداری چاه ندارند و همچنین تمکین بانک‌ها به پرداخت اصل بدهی کشاورزان درقالب بخشش جرایم و دیرکرد از عمده مشکلات کشاورزان بود که اعضای هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی خواستار شدند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.