به گزارش ایرنا حسین فارسی روز سه شنبه در نشست هماهنگی ثبت جهانی انگور و آیین های ملی خوشه برتر و شیره پزی مانیزان و کنفرانس ملی انگور افزود: مراحل برداشت، انتقال و فرآوری انگور ملایر باید بر اساس قوانین و مقررات سازمان فائو مستندسازی شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان فائو زمانی برای بررسی نهایی پرونده ثبت جهانی انگور ملایر از منطقه دره جوزان بازدید می کنند که فصل برداشت انگور به اتمام رسیده و مستندسازی از روند کار در این راستا است.
معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار ویژه ملایر ثبت جهانی انگور دره جوزان را برای این شهرستان و استان بسیار حساس دانست و تاکید کرد: به نتیجه رسیدن این اقدام نیازمند همت بالا و استفاده از تمامی ظرفیت ها است.
فارسی خواستار همکاری و همراهی مجدانه دستگاه هایی اجرایی مرتبط با ثبت جهانی انگور شد و افزود: هم اکنون در شرایط حساسی برای ثبت جهانی انگور ملایر هستیم و تمامی موانع و مشکلات باید رفع شود.
وی همچنین بر لزوم همکاری و مشارکت مدیران برای برگزاری مطلوب کنفرانس ملی انگور، خوشه برتر و آیین شیره پزی تاکید کرد و گفت: این آیین های ملی نیز باید همانند جشنواره مبل و منبت به خوبی برگزار شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه ملایر با اشاره به کمبود اعتبارات و مشکلات مالی، خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شد و ادامه داد: در حال پیگیری هستیم اگر اعتباری برای همدان 2018 اختصاص یافت، بتوانیم سهمی برای ملایر بگیریم.
فارسی همچنین خواستار تبلیغات و فضاسازی، نصب بنرهای مشترک در ورودی های شهر، سطح شهر و مراکز دهستان ها در راستای برگزاری چهار مراسم مهم کنفرانس ملی انگور، خوشه برتر، شیره پزی مانیزان و میز تخصصی کشمش شد.
وی آماده سازی و تجهیز اماکن اقامتی و مهمانسراهای سطح شهر، اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در تلاش هستیم تا آیین های ملی همچون شیره پزی مانیزان و خوشه برتر انگور از طریق رسانه ملی نیز پوشش داده شود.
به گزارش ایرنا، کنفرانس ملی انگور پنجم و ششم مهرماه به مدت 2 روز در دانشگاه ملایر و آیین شیره پزی مانیزان و خوشه برتر انگور نیز پنجم مهرماه در این شهرستان برگزار می شود.
پرونده ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر بیش از 2 سال است که تکمیل و به سازمان جهانی فائو ارسال شده است و هم اکنون این پرونده در مرحله سوم تکمیل است.
قرار است 25 و 26 مهرماه امسال نمایندگان سازمان فائو(خوارو بار و کشاورزی ملل متحد) برای بررسی نهایی پرونده به شهرستان ملایر سفر کنند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.