قوانین مربوط به تأسیس و فعایت کمپ های ترک اعتیاد مشخص است و همه کسانی که مدیریت این اماکن را برعهده دارند باید براساس قانون عمل کنند و با متخلفان در این حوزه باید برخورد لازم صورت گیرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در نشست کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: به دستور مقام قضایی اداره ها و دستگاه های متولی باید در اسرع وقت از فعالیت کمپ های غیرمجاز جلوگیری نمایند.

علی صالحی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بهزیستی استان نقش مهمی در شناسایی کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز دارند و باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

وی با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر به منظور مبارزه با معضل مواد مخدر، گفت: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل مواد مخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های مسوول در این حوزه ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان بر ضرورت پرهیز از جزیره‌ای عمل نمودن و بخشی نگری در مقابله با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

صالحی با بیان اینکه دستگاه قضایی در مقابله با سوداگران مرگ از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد ، از رسیدگی فوق العاده به پرونده های مواد مخدر در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان خبر داد.

وی با تأکید بر لزوم ضابطه مندی در واگذاری خودروهای توقیف شده ، اظهار داشت: استفاده از خودروهای توقیفی در پرونده‌های قاچاق مواد مخدر تا زمان اثبات جرم و صدور حکم قضایی ممنوع است.

رییس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست گفت: سکونتگاه های غیررسمی حاشیه شهرها به طور معمول با بافت نامتجانس فرهنگی، مستعد پذیرش و اشاعه رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی هستند.

صالحی بیان داشت: بازسازی بافت فرسوده و اختصاص امکانات رفاهی به این نواحی در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به ویژه در حوزه مقابله با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.