رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان روز دوشنبه در نخستین کارگروه انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: این نشست در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و ارائه پیشنهادها  تبادل نظر مبارزان انقلابی برگزار شده است.

انوشیروان پیشدار با بیان این‌که کار در حوزه انقلاب اسلامی کار پرحجم است، گفت: با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای آینده نظام ترسیم فرموده‌اند، حوزه هنری وظیفه سنگینی در حوزه معرفی صحیح از انقلاب اسلامی دارد.

وی ابرازداشت: جمع‌آوری روایت‌ها و خاطرات مبارزان انقلابی و معرفی صحیح از جایگاه فعلی انقلاب از جمله ماموریت حوزه هنری در گام دوم انقلاب است و انتظار داریم همه دلسوزان به انقلاب و کشور کنار هم در این ماموریت حوزه هنری را کمک کنند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: با افزایش فضای مجازی و ایجاد شبه‌ در این فضاها، تصویرسازی مثبت و صحیح از آینده انقلاب اسلامی بسیار ضروری است.

پیشدار گفت: مبارزان و انقلابیون در ماموریت‌های حوزه هنری در مساله گام دوم انقلاب در کنار حوزه هنری باشند تا شاهد موفقیت‌های اثربخشی در بخش‌های فرهنگی و هنری باشیم.

وی یادآورشد: در جبهه انقلاب برای تحقق کامل آرمان‌ها علاوه بر تشخیص درست اولویت‌ها باید تصویر سازی واقعی و قابل تحقق داشته باشیم و از بیان آرمان‌ها نترسیم.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود جمع‌آوری خاطرات مبارزان انقلابی و چاپ و مستندسازی آن‌ها را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این راستا کتاب نقش زنان استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین بخش تاریخ معاصر استان مستندسازی می‌شود.

به گفته پیشدار، کتاب نقش زنان استان هرمزگان به نویسندگی انسیه بهبودی ۴۰ زن مبارز انقلابی، فعالیت‌های انقلابی در استان هرمزگان را روایت می‌کنند و امیدواریم با چاپ این کتاب دهه فجر امسال شاهد رونمایی آن باشیم.

تجربه‌های خود را به نسل امروز منتقل کنیم

حجت الاسلام عباس متین مبارز انقلابی در استان هرمزگان نیز بیان داشت: همه وظیفه داریم در گام دوم انقلاب تجربه‌های خود را به نسل امروز و آینده به بهترین شیوه منتقل کنیم.

وی گفت: بسیاری از افراد بی ادعایی که در مبارزات انقلابی تلاش کردند و زحمت کشیدند امروز خود را مطرح نمی‌کنند اما این موضوع نباید باعث شود برخی از افراد، شخصیت‌ها و انقلابی‌ها را از قطار انقلاب پیاده کرد.

این عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه هرمزگان افزود: همه باید تلاش کنیم زحماتی که تک تک مردم برای انقلاب و آرمان‌های آن کشیدند را با بیان‌های نابجا بر باد ندهیم.

بیان خاطرات و تاریخ انقلاب صادقانه و بدون کم و کاست باشد

عبدالمجید عراقی‌زاده دیگر مبارز انقلابی استان هرمزگان بیان داشت: در برنامه‎ و سخنرانی‌ها و بازگویی خاطرات در رسانه‌ها نباید به مبارزان در شهر بندرعباس اکتفا کرد بلکه باید از خاطرات همه انقلابی‌ها در شهرستان‌ها نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است لذا باید از نقش و جایگاه همه استفاده کرد و در بیان خاطرات و تاریخ انقلاب نیز باید صادق بود و بدون کم و کاست آن‌ها را برای مردم روایت کرد، زیرا همه در قبال خداوند پاسخگو هستیم.

حسن مهران‌پور نیز به عنوان یکی از مبارزان سال‌های قبل از انقلاب در بندرعباس بیان داشت: باید فعالان و مبارزان انقلاب فعالیت‌های خود را برای نسل‌های امروزی تعریف و آنها را در جریان امور مبارزه‌ای خود قرار دهند.

نخستین کارگروه انقلاب اسلامی هرمزگان به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری در حوزه هنری استان هرمزگان برگزار شد.

در این نشست سردار علی دانشمند، مصیب برزگر، محمد صادق وجدانی از دیگر مبارزان انقلابی به ذکر خاطرات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

۶۰۴۸/۹۸۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.