رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به همراه رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران، معاون فنی شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد، از شرکت شهرک‌های کشاورزی (گلخانه‌ای) جاسک و بشاگرد واقع در دشت‌های بارغ و بلبلک بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، علی باقر زاده همائی در این بازید به طرح و بیان اهمیت شهرک‌های کشاورزی پرداخت و افزود: توسعه شهرک‌های کشاورزی علی‌الخصوص از طریق کشت‌های گلخانه‌ای منبعث بر ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی، حفظ و مدیریت صحیح منابع آبی و استفاده بهینه از همه منابع می‌شود.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توانسته‌ایم در یک حرکت بزرگ در سال رونق تولید در جهت توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی بحث شرکت شهرک‌های کشاورزی را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به اهمیت شهرک‌های کشاورزی در اقتصاد مقاومتی، نیل به اتوپیای کشاورزی و توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی پرداخت و عنوان کرد: جهاد کشاورزی از همه ظرفیت‌ها برای تعالی‌بخش و رشد شاخص‌ها در شهرک‌های کشاورزی استفاده خواهد کرد.

باقرزاده همائی از گلخانه‌ها به"خارج از فصل‌ها" یاد کرد، کشت محصولات خارج از فصل را به جزایری تعبیر کرد که شرایط خاص خود را دارند و   در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت فتوسنتز یا همان کشت گلخانه‌ای می‌تواند بخش قابل‌توجهی از منابع آبی را مدیریت کند و محصولات موردنیاز مصرف‌کنندگان با کمترین میزان برداشت از منابع آبی تأمین شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دولت شرایط خوبی را برای توسعه اشتغال و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تدارک دیده است و در تلاش است با بهره‌گیری از سیاست‌های منبعث از اقتصاد مقاومتی، توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی و اهتمام در جهت نیل به سند توسعه ۲۰ ساله کشور در این راستا حرکت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: محصولات گلخانه‌ای با نظر به افزایش تولید در واحد سطح، بازارپسندی و خارج از فصل بودن، توسعه کشت‌های فشرده و درآمدزایی بسیار خوب برای تولیدکننده، توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور موردتوجه دولت و مردم قرار دارند.

باقرزاده همائی در ادامه افزود: شهرستان‌های جاسک و بشاگرد نظر به شرایط کلیماتیکی و ژئوپلوتیکی خدادادی که دارند پتانسیل‌های بسیار خوبی دارند که می‌توانند به‌عنوان یکی از محورهای ثقل تولیدات محصولات گلخانه‌ای قرار گیرند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه توسعه سواحل مکران در دستور کار جدی دولت است و نظر به اینکه شهرستان جاسک دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی دارد ما سالیانه شاهد ترانزیت محصولات کشاورزی به بازارهای هدف ازجمله کشور عمان هستیم که شرایط جغرافیایی جاسک به گونه است که آینده‌ای نزدیک می‌تواند به یک هاب ترانزیت و کریدور بین‌المللی تبدیل شود لذا از این منظر با ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در این شهرستان حجم بسیار بالایی از ترانزیت و صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری و اشتغال‌زایی را خواهیم داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.