کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه از شدت وزش باد طی روز سه‌شنبه کاسته خواهد شد، گفت: از لحاظ دمایی از فردا در برخی نقاط استان بین 1 تا 2 درجه‌ای افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، افزود: سامانه ناپایدار فصلی همچنان در جنوب شرق کشور فعال است و سبب ناپایداری جوی و دریایی در برخی نقاط استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: تا ساعات ظهر در سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز افزایش باد جنوب شرقی (تا 36 کیلومتر بر ساعت) خواهیم داشت که توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی به‌ویژه در محدوده جاسک خودداری کنند.

سی‌سی پور با بیان اینکه از ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز شاهد افزایش بادهای شمال غربی در جزایر کیش و لاوان خواهیم بود که سبب متلاطم شدن این مناطق خواهد شد، توصیه کرد شناورهای سبک و صیادی از تردد به سمت مناطق غربی جزایر کیش و لاوان خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه با تأثیر سامانه مونسونی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد مرکزی و غربی رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقتی باران همراه با افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی ساعات بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه احتمال تقویت آن در برخی نقاط مرتفع شمالی و غربی دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه روز دوشنبه با شدت گرفتن سرعت بادهای شمال غربی در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز شاهد مواج شدن قابل‌ملاحظه دریا خواهیم بود، اضافه کرد: سرعت وزش باد در محدوده 45 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی جدا خودداری کنند.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد و از تردد کشتی‌های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خودداری شود.

سی‌سی پور در پایان با بیان اینکه از شدت وزش باد طی روز سه‌شنبه کاسته خواهد شد، گفت: از لحاظ دمایی از فردا در برخی نقاط استان بین 1 تا 2 درجه‌ای افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.