مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: از 15 خردادماه تاکنون به دلیل افزایش دما و رطوبت مصرف برق در استان افزایش‌یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمد ذاکری با بیان این مطلب افزود: هفته گذشته پیک مصرف برق به دو هزار و 164 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 5.2 درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه مرز مصرف برق برای استان از سوی توانیر 2 هزار و 100 مگاوات تعیین شده است، اظهار کرد: با اجرای طرح تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی 40 تا 50 مگاوات در مصرف صرفه‌جویی شده که با رعایت و صرفه‌جویی بیشتر می تواند تا 100 مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: برق مراکز و اداراتی که مصرف برق بیش از حد مجاز یا بعد از ساعت تعطیلی بیشتر باشد، قطع می‌شود.

ذاکری با اشاره به اینکه هرمزگان 700 هزار مشترک برق دارد که 82 درصد در بخش خانگی هستند، اظهار کرد: مشترکان خانگی 65 درصد برق را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه در صورتی که مشترکان صرفه‌جویی نکنند برای پایداری شبکه خاموشی اعمال می‌شود، به شهروندان توصیه کرد در ساعت‌های اوج مصرف از ساعت 13 تا 17 از یک کولر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: تنظیم ترموستات کولرگازی در 24 تا 26 درجه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف است.

ذاکری با اشاره به اینکه توجه بیشتر به برچسب انرژی در خرید لوازم برقی، صرفه‌جویی در ساعت‌های اوج مصرف نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد، خاطرنشان کرد: مشترک‌های صنعتی، اداری، تجاری و کشاورزی استان می‌توانند برای کاهش مصرف برق، کاهش هزینه‌ها و استفاده از طرح‌های تشویقی قرارداد همکاری با این شرکت منعقد کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.