به گزارش ایرنا، حمید دولتی پنجشنبه شب در شورای راهبردی توسعه مدیریت هرمزگان افزود: این درحالی است که تعداد پست های دولتی در استان به 40هزار مورد می رسد و نشان می دهد تعداد نیروهای دولتی از تعداد پست ها بیشتر و کارمندان برخی سازمان ها بیش از پست های مصوب هستند.
وی ادامه داد: 61 درصد پست های سازمانی هرمزگان دارای تصدی و 39 درصد بدون تصدی اند و دانشگاه علوم پزشکی با 29 درصد بیشترین تعداد پست های بدون تصدی را دارد.
وی اضافه کرد: درحال حاضر 13 اداره دولتی بدون پست های بدون تصدی اند و 13 و چهار دهم درصد نیروها در ستادها و بقیه در شهرستان ها مشغول به خدمت هستند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان اشاره کرد: بندرعباس با 45 و هفت دهم درصد بیشترین تعداد کارکنان دولت را در خود جای داده است.
دولتی اشاره کرد: 65 و نیم درصد از کارکنان دولت را مردان و 34 و نیم درصد دیگر را زنان تشکیل می دهند و تحصیلات کارکنان به تفکیک درصد و تعداد قابل بیان است.

** حدود400نفر از خانواده های شهدا شاغل در اداره ها
استاندارهرمزگان هم گفت: بیشتر کارمندان دولت را نیروهای تحصیل کرده تشکیل می دهند که این ظرفیت مناسبی برای ایجاد تحول در استان است و از مجموع 73 هزار کارمند دولت در این استان حدود 400 نفر از خانواده شهدا هستند
بخش دیگری از این نشست به بیان عملکرد اداره های دولتی در راه اندازی میزهای خدمت اختصاص داشت که استاندار هرمزگان به اداره هایی که آنرا ایجاد نکردند هشدار داد.
فریدون همتی گفت: معنایی ندارد اداره کل امور اقتصادی و دارایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان مشمول راه اندازی میز خدمت نشوند.
رییس شورای راهبردی توسعه مدیریت هرمزگان افزود: اینکه بگویند مخابرات خصوصی بوده و مشمول نمی شود نادرست است، مگر کنترل قیمت ها شامل بخش خصوصی نمی شود.
وی اشاره کرد: این 9 دستگاه باید میز خدمت خود را راه اندازی کنند و با دستگاهی که آنرا اجرا نکند برخورد می شود و اگر بودجه استانی دریافت می کند آنرا قطع می کنیم.
استاندار هرمزگان بیان داشت: علاوه بر این به مردم اعلام می کنیم آن اداره را جزو دولت به شمار نیاورند.
همتی خاطر نشان کرد: مردم ضعف اداره های دولتی را به بازرسی استانداری هرمزگان اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گرفته و رفع شود.
3219 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.