به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان افزود: مسوولان جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفتند در وهله نخست فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین را به مدت 60 روز متوقف کند.
وی بیان داشت: اگر در این مهلت داده شده کشورهای اروپایی و پنج کشور عضو برجام به تعهدات برجامی خود عمل نکنند ایران اقدام دیگری را علیه آنها انجام خواهد داد.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: ایران از همان ابتدا پایبند به برجام بود اما آمریکایی ها نشان دادند که به هیچ قاعده ای پایبند نیستند.
همتی گفت: باید مراقب باشیم که التهاب بی مورد در جامعه ایجاد نشود چرا که این مساله مهم برخاسته از تصمیم ملی و اراده کشور است و همه ملت پای آن هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که با این تصمیم سنجیده، پنج کشور مذاکره کننده مساله برجام بیش از این در تعهدات خود نسبت به ایران تعلل نکنند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: دشمن هم اکنون با تمام توان در حوزه اقتصادی ایران وارد شده که می طلبد در این راستا رفتار درست اقتصادی را به مردم یاد دهیم.
وی همچنین با اشاره به تغییری که نسبت سهمیه بندی بنزین و صف طولانی در جایگاه های سوخت رخ داد نیز گفت: در یک روز مصرف ما از میانگین 90میلیون لیتر به 150میلیون لیتر رسید که در این راستا همه مسوولان امنیتی و سیاسی کشور درگیر آن بودیم تا این التهاب به آرامش تبدیل شد.
وی گفت: در شرایط کنونی تحریم ها و بروز مشکلات اقتصادی کشور، رمز پیروزی عبور از این بحران ها، وحدت ملت است که باید با تمام توان در مقابل دشمن بایستیم.

**ساخت بیش از 100مدرسه در هرمزگان تا مهر سال آینده
استاندار هرمزگان همچنین به توسعه فضای آموزشی در استان پرداخت و گفت: از سال 97 ساخت بیش از 100مدرسه با همکاری خیران و بنگاه های اقتصادی در استان کلید خورد و قرار است تا مهر سال آینده به بهره برداری کامل برسد.
همتی یاد آور شد: این حرکت بی نظیر که مسوولیت نظارت پیگیری آن بر عهده آموزش وپرورش هرمزگان و نوسازی مدارس استان است، درهیچ یک از استان های کشور انجام نشده است.
وی بیان داشت: وزارت آموزش وپرورش نیز متعهد شده است در جهت کمک به حل مشکل مدارش هرمزگان ، 100مدرسه دیگر بسازد.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: همچنین برنامه ریزی در جهت نوآوری و خلاقیت دانش آموزان در دست پیگیری است و بدنبال تربیت دانش آموزانی پژوهشگر در استان هستیم.
همتی یاد آور شد:همچنین جذب یکهزار نیروی بومی در هر شهرستان به دانشگاه فرهنگیان را داریم که این کار به ایجاد اشتغال سالانه در استان کمک می کند.
وی گفت: ساخت خوابگاه برای هزار نیروی انسانی، احداث و ارتقای آزمایشگاه و همچینن آموزش های لازم به دانش آموزان جهت قبولی در کنکور سراسری از دیگر برنامه ها در جهت ارتقای سطح علمی استان است.
وی ادامه داد: رتبه علمی هرمزگان در کنکور سراسری سال گذشته از 19به 17ارتقا یافت و امسال سعی داریم این رقم را به 15 برسانیم.

** معلمان، مهم ترین وظیفه در جامعه دارند
استاندار هرمزگان اظهار داشت: جایگاه معلمی، خاص و ویژه است و این قشر مهم ترین وظیفه را در جامعه دارند.
همتی گفت: جایگاه تعلیم و تربیت اختصاص به معلمان دارد و باید این جایگاه را بشناسیم و قداست آن را مورد توجه قرار دهیم.
وی اضافه کرد: آینده کشور اگر بخواهد در مسیر تعالی و و پیشرفت قرار گیرد به معلمان آن بستگی دارد و ما وظیفه داریم جایگاه معلمان را بیشتر تبیین کنیم.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: آسیب هایی نیز در مجموعه آموزش و پرورش دیده می شود که بخشی از آن به ما مسوولان و بخشی نیز به خانواده ها و جامعه فرهنگیان استان بستگی دارد.
همتی گفت: یکی از آسیب هایی که در بعضی از نقاط استان بویژه شرق شاهد هستیم، نبود ثباتی برای معلمان و فرهنگیان است.
وی ادامه داد: به دلیل شرایط اقتصادی، دولت و مجلس آنطور که باید نتوانسته است تلاش و خدمات معلمان که سرمایه ‌گذاری پایداری برای جامعه است را ارج نهیم.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: ارزش معلمی بسیار والاست چرا که معلم می تواند برای آینده کشور انسان هایی تربیت کند که در آینده تبدیل به یک دانشمند، مدیر ، یا پزشک و غیره باشد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.