به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر یکشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: این چهار بندر شامل بندر آفتاب، بندر تبن، بندر لیردف و منطقه ویژه کشتی سازی است.
وی با اشاره به تشکیل نشستی در همین رابطه در وزارت کشور، افزود: در این نشست مقرر شد تا زمانی که مجوز مرز رسمی توسط دولت برای این مناطق صادر شود، گمرک، بنادر و دریانوردی، دریابانی و سایر دستگاه ها همکاری لازم را جهت توسعه و تسهیل امر صادرات از طریق این بنادر انجام دهند.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: تا زمانی که مراحل قانونی جهت صدور مجوز مرز رسمی برای بنادر مذکور در استان در هیات دولت انجام شود، ایجاد زیرساخت‌ها و زمینه های توسعه صادرات در آن ها مورد پیگیری ویژه قرار دارد.
به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس در محدوده ای به مساحت 1100 هکتار در 37 کیلومتری غرب بندرعباس و در سواحل خلیج فارس ایجاد گردیده است.
این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت 380 هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه های مرتبط دریایی و فعالیت های خدماتی و صنایع دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانجات مرتبط با امر کشتی سازی و تأمین منافع اقتصادی، اجتماعی، ملی و استفاده از آخرین فن آوری های مرتبط با افزایش شغل ایجاد شده است..
از نظر جغرافیایی این منطقه از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه های زمینی، راه آهن و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.
این منطقه به دلیل نزدیکی به بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام میشود همانند یک گلوگاه استراتژیک محسوب می شود.
بندر آفتاب اولین بندر عمومی تجاری - مسافری است که توسط بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس ساخته شده است.
بندر آفتاب در بین روستاهای گرزه و کلات ، از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه ، در غرب استان هرمزگان و در نزدیکترین فاصله ( 18 کیلومتر ) به جزیره کیش قرار گرفته است.
بندر تبن از توابع بخش کوشکنار پارسیان در 400 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
بندر لیردف از توابع شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.