سجاد عامری سیاهویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموختگان جوان هرمزگانی با شناختی که ازمشکلات و دغدغه های جوانان استان خود دارند، بهترین راهکارها را برای حل معضلات ارائه می دهند.
وی با اشاره به اینکه دولت می تواند با حمایت از ایده های نو، رونق تولید را افزایش و میزان بیکاری را کاهش دهد اظهار داشت: مدیران باید جوانان را یک فرصت دانسته و در راستای پیشرفت وآبادانی کشور، بهترین بهره را از آنان ببرد.
عضو مجمع ملی سازمان های مردم نهادهرمزگان تصریح کرد: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا برای پیشرفت خود به دنبال جذب نخبه هستند و کشور ما نیز می تواند با نخبه پروری و استفاده از تفکرات جدید در جهت رسیدن به هدف های مختلف استفاده کند.
دبیرانجمن طراحان پویا نمای هرمزگان بیان داشت: درکشورهای دنیا با استفاده از ایده های جوانان، کسب و کار را رونق داده و تولید پول را افزایش می دهند، زیرا فکر نو می تواند مشکلات آن جامعه را کاهش دهد.

** هر مدیر یک مشاور جوان داشته باشد
عامری سیاهویی با بیان این که هر مدیر یک مشاور جوان داشته باشد افزود: قرار گرفتن جوانان کنار مدیران در هر زمینه ای و استفاده از نظرات و ایده های آن ها قبل از برگزاری کمیته های تخصصی، نتیجه های بهتری در تصمیم گیری ها خواهد داشت.
وی اظهارداشت: همواره تجربه ثابت کرده که حاصل کار گروهی بهتر از کار فردی است و بدون آگاهی از مشکلات و دغدغه های جوانان نمی توان برای آن ها تصمیم گیری کرد.
دبیر انجمن طراحان پویا نمای هرمزگان خاطرنشان کرد: در این استان جوانان با استعداد و تحصیل کرده بسیاری وجود دارد که یا شرایط شغلی و مالی مناسبی ندارند و یا بیکارهستند و یکی از مطالبات آن ها در اولویت قرار گرفتن برای آزمون های استخدامی است.
عضو مجمع ملی سازمان های مردم نهاد هرمزگان بیان کرد: همچنین رزومه ای برای جوانانی که در سمن ها مشارکت اجتماعی دارند تعیین شود، تا به عنوان انگیزه ای برای آینده شغلی آنان باشد.

** احداث خانه جوان در شهرها و روستاهای استان
سجاد عامری سیاهویی احداث خانه جوان در همه شهرها و روستاهای استان را لازم دانست و گفت: اگر در هر نقطه ای ازهرمزگان مکانی مناسب برای گردهمایی جوانان در خصوص انتقال تجربیات وتفکرات و ایده های نو ایجاد شود، بسیاری از چالش ها برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: خانه جوان می تواند پرورش دهنده افکارجوانان با استعداد و سرمایه گذاری و جذب آن ها از شهرها و روستاها باشد.
به گفته وی، جوانانی که در روستاها فعالیت های اجتماعی انجام می دهند به محیط اطراف خود شناخت دارند و می دانند چه چیزهایی برای منطقه شان مفید و آسیب پذیر است.

** تقویت خودباوری، انگیزه را بیشتر می کند
سرپرست انجمن ورزش های الکترونیک هرمزگان عنوان کرد: با آموزش های صحیح از کودکی می توان خودباوری را تقویت کرد زیرا علاوه بر ایجاد انگیزه، استعدادهای بسیاری شکوفا خواهد شد.
وی درادامه گفت: افزایش اعتماد به نفس در جوانان، آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و به طوری که عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز فعال خواهند بود و با دنیا رقابت می کنند.
عامری بیان کرد: فن بیان نیز می تواند توانایی های جوانان را برای انجام کارهای بزرگ افزایش دهد تا با قدرت بیشتری برای رسیدن به هدف های خود تلاش می کند.

** جوانان پایتخت اقتصادی کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند
به گفته وی، هرمزگان یکی از اقتصادی ترین استان های کشور محسوب می شود، اما جوانان آن برای فعالیت های خود با مشکلات بسیاری روبرو هستند.
عامری سیاهویی به مشکلات اشتغال جوانان استان اشاره کرد و گفت: بیکاری یکی از بزرگترین و اساسی ترین مشکلات جوان های هرمزگانی به شمارمی رود که باعث عدم فعالیت آن ها در سازمان های اجتماعی شده است.
وی یکی دیگر از موانع ورود جوانان این استان به فعالیت های اجتماعی را نبود تریبون برای شنیدن صدای آنان دانست و اضافه کرد: انتظارداریم مسوولان مربوطه دردستگاه ها، زمان بیشتری را برای این قشراختصاص دهند تا آن ها نیز فرصت ارائه راهکارهای مناسب را بدست آورند.
سخنران نماینده جوانان هرمزگان در جشن نشاط و امید در بخش دیگری از صحبت های خود، خواستار حضور جوانان برتر و نخبه در جلسات اداری و تصمیم گیری ها شد و خاطرنشان کرد: نخبگان جوان با حضور در کارگروه ها می توانند دغدغه ها و خواسته های خود را به خوبی بیان کنند.
وی ادامه داد: مشکلات جوانان درهراستان با توجه به شرایط آب و هوایی، فرهنگ و اقتصاد تفاوت دارد و باعث تغییر نیازهای آن ها می شود.

** جا به جایی زود هنگام مدیران، مانع فعالیت های قشر جوان
وی یکی از مهمترین مشکل اساسی استان را جا به جایی زود هنگام مدیران دانست و افزود: هر مدیر جدیدی که منصوب می شود دیدگاه و نگرش متفاوتی با مدیر قبلی دارد و این موضوع نیز می تواند مانع فعالیت های جوانان استان در هر زمینه ای شود.
این جوان نخبه هرمزگانی پیشنهاد داد: بهتر است برخی مدیران از بین قشر جوان با استعداد استان انتخاب شوند تا با نگرشی نو، مشکلات جوانان هرمزگانی را حل کنند.
وی بیان داشت: مدیران از بین افرادی انتخاب می شوند که اختلاف سنی زیادی با جوانان دارند و این فاصله نسل ها، باعث نبود درک دغدغه های جوان ها می شود.
یکی از جوانان برتر سازمان های مردم نهاد هرمزگان در سال 98 گفت: در صورتی که فرصت مناسبی در اختیار جوانان قرار گیرد، می توانند با ایده های نو چرخه اقتصادی کشور را اداره کنند.
سجاد عامری سیاهویی در سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روزجوان سال 98، به عنوان یکی ازجوانان برتر هرمزگان تقدیر شد.
وی همچنین افتخاراتی شامل، حضور در دوره دانش افزایی به عنوان نماینده هرمزگان، رتبه دوم گروهی منطقه 5 کشوری دراستارت آپ ویکند کارآفرینی اجتماعی سیستان و بلوچستان، قهرمانی در زمینه ورزش های الکترونیک سال های 2013 تا 2017 میلادی را کسب کرده است.
9944 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.