حکیم مطلق آن پرودگار قادر و متعال هر از چند گاه بر همه قدرت طغیانگر بشر با ابتدایی ترین ابزار چالشی ایجاد می کند تا او بداند هر چه می داند از آن پروردگار است و هر موقع اراده کند آن را می تواند نابود سازد.
گاه پشه ای را مامور می سازد تا همه توان نمرود را بازیچه گرداند یا به گنجشککانی ماموریت می دهد تا پیلان دژ افکن و مردان مغرورش را آماج سجیل سازد، گاه باد را، گاه صوت را، گاه امواج درونی زمین را حتی برق آسمان را مامور فرو کشیدن نخوت انسان می کند که همه از در رحمت برای عبرت انسان در عدم عصیان او و فلاح و رستگاری اش رقم می خورد.
کاش بشر می فهمید که خدا او وقتی به او فرمان می دهد:' فاعتبروا یا اولی البصار ...' او را به چه فهمی رهنمون گشته است و این زمان فرعون عصر همان مستکبر طاغی که خود را باقی جهان می داند بر ملتی که جز اتکالشان به الله نبود.
در شامگاهی با پیچیده ترین طرح نظامی و مدرنترین تجهیزات خود در گوشه از زمین خدا به نام طبس وارد می شود که به گمان خود از دید همه پنهان گشته اند و هیچ راداری قادر به رصدشان نیست، اما غافل از آنکه مردی از تبار علویان دستانش شبانه رو به آسمان خدا است و برای مردمش از خدای خویش پناه می خواهد.
و لبیک آسمان به گوش ذرات شن رسید و شن همه ابهت این طاغی را درهم ریخت، اما درسی که باید نگرفت و گام بر راه تظلیل نهاد. باشد که بزودی از هم فرو پاشد که ' ان الباطل کان ذهوقا'
در پنجم اردیبهشت 59 مداخله نظامی آمریکا در ایران، با انهدام و از کارافتادن چند فروند از هواپیماها و چرخبال (هلیکوپترهای) آنها در صحرای طبس به شکست انجامید.
درحمله مفتضحانه با طوفان شن که از آسمان بر این گروه فرود آمد خدا طومار آنها را در هم پیچید و در نهایت از متجاوزان بقایای اجساد، بالگرد ها و هواپبماهای آمریکایی منهدم شده به جا ماند.
سالروز عبرت طبس بر همه دیدگان بیدار مبارک باد.
روانشناس و فعال اجتماعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.