به گزارش ایرنا، عبدالله پرتابیان روز دوشنبه در بازدید از راه ها و زمین های کشاورزی سیریک افزود: به علت طغیان رودخانه های گز، مرگ و دهارن در بخش مرکزی سیریک به تاسیسات برق، منازل مسکونی، مزرعه های کشاورزی، راه های ارتباطی روستاهای گز، گاراندهو، کردر و مستو خسارت وارد شده است.
وی بیان داشت: همچنین به علت طغیان رودخانه چالاک تعدادی از منازل مسکونی، راه های روستایی و زمین های کشاورزی روستاهای روتان، شهید مردان، سرگلم، گچینه پائین و پالور در بخش بمانی خسارت دیده است.
فرماندار سیریک یادآورشد: هم اکنون راه ارتباطی 12روستای بخش مرکزی با مرکز شهرستان و راه ارتباطی 2 روستای دودر و کنارجو در بخش بمانی با مرکز بخش و شهر بندر کوهستک و مرکز به علت بارندگی های اخیر و طغیان رودخانه های مرگ و دهارن قطع است.
پرتابیان ادامه داد: براساس گزارش پایگاه های باران سنج سیریک به طور متغیر بین 90 تا 150 میلیمتر باران در سطح شهرستان سیریک بویژه در بخش بمانی باریده است.
وی گفت: به دنبال بارندگی های 2 روز گذشته و بامداد امروز دوشنبه همه بند و بند سارها و سدهای خاکی سیریک به طور کامل آبگیری شدند.
بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان شد و در 2 روز اخیر شاهد تاثیر موج ناپایدار بارشی در بیشتر نقاط هرمزگان بودیم.
بارش های رگباری این سامانه در مناطق غربی و مرکزی تا ساعت های پایانی روز گذشته تداوم داشت.
تاثیر سامانه بارشی تا اوایل صبح امروز دوشنبه در مناطق شرقی استان هرمزگان بود و به تدریج از ظهر امروز از استان خارج شد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.