الله مراد عفیفی پور عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آبگرفتگی بزرگراه بندر شهید رجایی حد فاصل نیروگاه بندرعباس تا مقابل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس و تقاطع غیر همسطح خونسرخ است.
وی بیان داشت: جاری شدن سیلاب از ضلع شمالی منطقه ویژه خلیج فارس با گذشتن از محوطه ها و زمین های واقع در ضلع شرقی فولاد هرمزگان در کرانه شمالی بزرگراه مقابل شرکت توانیر، وارد جاده شده و باعث آبگرفتگی و اختلال در روند ترددهای خودروها و کامیون ها شده است
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: هم اکنون معاون عمرانی استاندار هرمزگان به همراهی جمعی از مسوولان (اعضای ستاد مدیریت بحران) در حال راهبری عملیات بازگشایی این مسیر ترانزیتی هستند.
بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43 درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
بارندگی، سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی در شب گذشته و امروز یکشنبه چند محور ارتباطی در شرق و غرب هرمزگان را قطع کرده بود که بیشتر این محورها هم اکنون بازگشایی شده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.