کیانوش عارفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قشم دریایی با 58 وسه دهم، حاجی آباد با 56 و هشت دهم میلی متر، سردشت بشاگرد با 45 و هشت دهم میلی متر بیشترین بارش ها را پس از بندر خمیر به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: میزان بارش ها به ترتیب 45 و 6 دهم میلی متر در بندرعباس، 43 و یک دهم میلی متر در جاسک، 37 و چهار دهم میلی متر در میناب، 30 میلی متر در سیریک، 27 و 2 دهم میلی متر در رودان و 24 و سه دهم میلی متر در بستک بوده است.
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: 23 و هفت دهم میلی متر باران در قشم فرودگاهی، 10 میلی متر باران در سیری، هشت و 9 دهم میلی متر باران در جزیره کیش، هشت و هشت دهم میلی متر باران در جزیره لاوان، 6 و سه دهم میلی متر باران در بندرلنگه ، چهار و یک دهم میلی متر باران در پارسیان ( گاوبندی) و 2 و یک دهم میلی متر باران در بوموسی باریده است.
وی ابراز داشت: سامانه بارشی بعد از ظهر امروز مناطق مرکزی هرمزگان و تا صبح فردا از مناطق شرقی استان خارج می شود و با توجه به رطوبت هوا و ظرفیت موجود منطقه احتمال بارش های محلی در این مدت وجود دارد.
عارفی بیان داشت: هر میلی متر باران در هر متر مربع یک لیتر می شود و یک چهارم باران تبخیر، یک چهار جذب عمیق، یک چهارم جذب سطحی و یک چهارم تبدیل به روان آب می شود که با داشتن میزان بارش انجام شده می توان میزان آب قابل نگهداری را هم محاسبه کرد.

*** هرمزگان برای ورود 2 سامانه بارشی دیگر در هفته آینده آماده باشد
معاون فنی و شبکه ایستگاه های اداره کل هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: اوایل هفته آینده یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور می شود که انتظار می رود مناطق غربی استان را متاثر سازد.
عارفی ادامه داد: همچنین احتمال دارد سامانه جدید بارشی در روزهای پایانی هفته پیش رو مناطق مرکزی و شرقی هرمزگان را در متاثر سازند.
وی اضافه کرد: چنانچه این سامانه با شرایطی که در نقشه های پیش یابی مشخص است وارد هرمزگان شود بارش های خوبی برای هرمزگان در پی خواهد داشت.
معاون فنی و شبکه ایستگاه های اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: همچنین انتظار بارش های دیگر تا نیمه اردیبهشت برای این استان وجود دارد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.