به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در بازدید از اداره کل هواشناسی هرمزگان و بررسی وضعیت جوی استان افزود: احتیاط در هر کاری لازم است و آمادگی سرعت کار را افزایش خواهد داد.
وی بیان داشت: توصیه و تاکید هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان در خصوص پیش بینی بارندگی های پیش رو تنها برای ایجاد آمادگی بین مردم است و نباید با ایجاد شایعه ها جو را ملتهب کرد.
وی ادامه داد: بارندگی های پیش رو باعث تغذیه زمین ها و سدها می‌ شود که باید خدا را برای این نعمت الهی شاکر باشیم.

**بیشترین بارندگی در شهرستان های میناب و سیریک
استاندار هرمزگان یاد آورشد: سامانه‌ بارشی جدیدی که وارد استان می ‌شود، بیشتر مرکز و بویژه شرق استان را در بر می گیرد که لازم است نسبت به آن آمادگی لازم را داشته باشیم.
همتی اضافه کرد: در شهرستان های میناب و سیریک این بارش قابل توجه است و چون این سامانه حوزه‌ی استان کرمان و سیستان بلوچستان را نیز در بر می گیرد، بر حجم آب در این مناطق اضافه خواهد شد.
وی ابرازداشت: اداره کل هواشناسی هرمزگان از سرمایه‌ی خوب نیروی انسانی برخوردار است و دارای تجهیزات خوب و با کیفیت و در بین مراکز کانون توجه کشور است.
استاندار هرمزگان همچنین در بازدیدی که از ایستگاه هواشناسی فرودگاه بندرعباس داشت، گفت: با توضیح رییس و‌ کارشناسان این اداره کل از وضعیت جوی و روند انجام کار هواشناسی در استان مطلع شدیم.

**آماده باش هرمزگان برای مقابله با سیل و آبگرفتگی
به دنبال اخطاریه هواشناسی مبنی بر ورود یک موج بارشی به استان های جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان از روز جمعه 23 فروردین ماه و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی ، دستگاه های اجرایی و امدادی این استان به حالت آماده باش درآمدند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، یک موج بارشی بسیار فعال از روز جمعه 23 تا دوشنبه 26 فروردین ماه این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل توجه ای در این استان خواهد شد.
طبق اعلام هواشناسی و براساس پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان مورد انتظار است و از همین رو توصیه اکید شده که مردم از قرار گیری در حریم رودخانه ها به شدت خودداری کنند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.