به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز چهارشنبه در نخستین نشست پروژه مهر افزود: دست اندرکاران آموزش و پرورش رسالتی جز خدمت به مدرسه ندارند و برخورداری از مدرسه های پویا برای تربیت دانش آموزان خلاق و متعهد هدف اصلی متولیان امر تعلیم و تربیت است.
وی بیان داشت: مدرسه و کلاس درس رکن اصلی آموزش و پرورش است و همه فعالیت های این مجموعه باید در راستای پویایی و بالندگی مدرسه ها باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: رسالت اصلی آموزش و پرورش معطوف به مدرسه است و همه منابع، امکانات و ظرفیت ها باید در خدمت مدرسه و کلاس درس باشد.

**راهبرد پروژه مهر توسعه مشارکت های مردمی است
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در راستای پروژه مهر گفت: یکی از مهم ترین راهبردهای این پروژه، توسعه مشارکت ها ی مردمی و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی برای سال جدید تحصیلی است.
دادی زاده سرخایی ادامه داد: عوامل ستادی و اجرایی در حوزه ادارات آموزش و پرورش به عنوان پشتیبان باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا مدرسه ها با آمادگی کامل پذیرای دانش آموزان در عرصه مقدس تعلیم و تربیت باشند.
وی، ایجاد کمیته های پنج گانه شامل تعمیر و تجهیز، ساماندهی منابع انسانی، توجیه و تبلیغ، نظارت و ارزیابی و تایید صلاحیت را شاکله پروژه مهر نام برد.
این مسوول خاطرنشان کرد: پروژه مهر یک کار جمعی و گروهی است و باید همه کارگروه ها با همدلی و هم افزایی در جهت تقویت یکدیگر تلاش کنند تا مدرسه ها برای استقبال از دانش آموزان و فرهنگیان مهیا باشند.
دادی زاده تاکید کرد: دستورالعمل پروژه مهر در چارچوب مدرسه محوری متناسب سازی شده و با ابلاغ به مناطق و شهرستان ها، مدیران موظفند طبق این شیوه نامه برنامه های خود را عملیاتی و اجرایی کنند.
وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه، محور حرکت در نظام تعلیم و تربیت است و اداره مدارس باید بر اساس این سند و سایر برنامه های ملی با رویکردی خلاقانه باشد.
دادی زاده یادآورشد: برای تقویت کمی و کیفی اماکن آموزشی و رسیدن به مهر بانشاط، باید همه مشکلات و کمبودها به دقت احصا شود و با استفاده از همه ظرفیت ها در جهت رفع آن کوشا باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش در پایان گفت: به منظور اجرای دقیق برنامه های پروژه مهر، تیم های ارزیابی باید با حضور در مدرسه ها نحوه اجرای طرح ها و برنامه ها را به دقت کنترل و ارزیابی کنند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.