به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته با تاکید بر تلاش و توجه ویژه مسوولان نسبت به حمایت از تولید داخلی ، گفتند: باید برای تولید کالاهای اساسی و راهبردی به توان داخلی تکیه کرد و چشم امید به دولت های بیگانه نداشت.
آنان تاکید کردند: راهکارهای ترسیم شده از سوی رهبری معظم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم انقلاب باید بطور جدی از سوی مسئولان مورد توجه و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
امامان جمعه هرمزگان با اشاره به بروز سیل در چند نقطه از کشور ، گفتند: تخریب منابع طبیعی و شهرسازی غیراصولی نتیجه اش سیلاب و آسیب به مردم است و مسوولان باید از این تهدیدها درس بگیرند.
آنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان از سوی آمریکا، بیان داشتند: این اقدام نشان داد که آمریکا جز حمایت از رژیم صهیونیستی، هیچ هدفی را برای خود تعریف نکرده است.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد؛ پارلمان این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق اسراییل اعلام کرد، هرچند براساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اول فروردین ماه امسال در توئیتی اعلام کرد اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.
تقدیر از عملکرد مسوولان در میزبانی و اسکان گردشگران نوروزی در شرایط نامساعد جوی استان، اشاره به نقش و حضور تاثیرگذار ارتش و سپاه در رفع مشکلات مردم در حوادث اخیر کشور و تاکید بر حفظ طبیعت از جمله دیگر محورهای سخنان امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته بود.
**قشم
امام جمعه موقت قشم گفت: انسجام و تعامل مسوولان رده‌های مختلف این شهرستان در بسیج امکانات برای رفاه مهمانان نوروزی قشم در هنگام بارندگی‌ مطلوب و شایسته تقدیر است.
حجت الاسلام احمد غلامی در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: بخشی از خسارت ‌های سیل اخیر در کشور ثمره نامهربانی با طبیعت و تجاوز به حریم رودخانه است.
وی ادامه داد: باید ضمن اصلاح ساختار مهندسی ساخت و سازها، لایروبی بستر رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه موقت قشم فوت جمعی ازهموطنان در سیلاب را تسلیت گفت و تصریح کرد: اتحاد و همدلی مردم در عبور از بحران و همچنین آمادگی و حضور نیروهای مسلح و دولتمردان در کنار در تسلی بازماندگان سهمی محسوس دارد.
وی افزد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نهادی مقتدر و مردمی است که از آغاز فعالیت تاکنون برای حفظ دستاوردهای انقلاب با مجاهدت‌ شبانه ‌روزی در کنار مردم ایفای نقش می‌کند.
غلامی با اشاره به عمق فاجعه سیلاب در کشور اظهار داشت: استمرار و تشدید کمک‌های مردمی از طریق مراجع رسمی مانند هلال احمر می‌تواند روند خدمت رسانی و گذر از مشکلات را تسریع کند.
وی خاطرنشان کرد: تامین نیازهای ضروری کشور باید از طریق تولید ملی صورت پذیرد و در این راستا باید بر تولید کالاهای اساسی و استراتژیک از منابع داخلی تمرکز کرد.

**پارسیان
امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال رونق تولید گفت: شعار سال باید به مطالبه عمومی جامعه تبدیل شود تا در روند کلان کشور تاثیرگذار باشد.
حجت الاسلام هادی میرزایی اظهار داشت: راهکارهای ترسیم شده از سوی رهبری معظم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم انقلاب باید بطور جدی از سوی مسئولان مورد توجه و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به خسارت های ناشی از سیل در برخی از استان های کشور، بیان داشت: بخشی از خسارت های وارد شده در این حوادث ناشی از ساخت و سازهای بی حساب و کتاب است .
امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته از حضور گسترده نیروهای ارتش و سپاه در کمک به حادثه دیدگان تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور این نیروها در کنار مردم جلوه ای از اتحاد و همدلی را به نمایش گذاشت.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود واگذاری بلندی های جولان به صهیونیست ها و به رسمیت شناختن آن از سوی امریکا را نقض آشکار حقوق بین الملل دانست و گفت: ترامپ برای خوش خدمتی این کار را انجام داده است.
امام جمعه پارسیان تاکید کرد: تکیه بر اصل مقاومت تنها راه پایان دادن به وضعیت کنونی در اراضی اشغالی است.
**جاسک
امام جمعه موقت جاسک در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی، گفت: ملت ایران در این روز سرنوشت خویش را مشخص و پایبندی خود به آرمان های انقلاب را اعلام کردند.
حجت الاسلام عباس ذاکری با تاکید بر حفظ طبیعت و رعایت اصول و حفظ منابع طبیعی، بیان داشت: برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی باید به مقوله پدافند غیرعامل توجه ویژه داشت.
وی تاکید کرد: روز طبیعت فرصتی ارزشمند برای تبیین اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و حفاظت از آن است.
امام جمعه موقت جاسک با اشاره به حمایت ویژه مردم و نیروهای مسلح از هموطنانمان در مناطق سیل زده گفت: از ابتدای وقوع سیلاب، گروه های مردمی، دولتی، بسیج، سپاه و ارتش در حال امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان بوده و نمونه کاملی از نوع دوستی و وظیفه شناسی را به نمایش گذاشتند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.