به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به بارندگی های اخیر در استان، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید آمادگی قابل قبولی برای مدیریت این شرایط داشته باشند.
وی با تاکید بر توجه مردم و گردشگران نوروزی به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران، افزود: همکاری مردم در مدیریت بحران بسیار مهم است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: باید از طریق سیستم پیامک، اطلاع رسانی به موقع توسط دستگاه های اجرایی به مردم انجام و تمامی کالاهای مورد نیاز باید به طور مرتب تامین و توزیع شود.
همتی در این نشست اعلام کرد: استان هرمزگان از آمادگی لازم برای اعزام تجهیزات و امکانات مورد نیاز به مناطق سیل زده برخوردار است.
به گزارش ایرنا، استان هرمزگان از روز جمعه دوم فروردین ماه شاهد فعالیت یک سامانه بارشی است که به دنبال فعالیت این سامانه و بارش شدید باران، خیابان ها و معابر استان دچار آبگرفتگی شده و برخی رودخانه های فصلی نیز طغیان کرده و ارتباط برخی مسیرهای روستایی قطع شد.
هم اکنون تردد در بنادر مسافری بندرعباس، قشم، چارک و آفتاب و کیش به دلیل شرایط نامساعد جوی و احتمال طوفان دریایی بی سابقه متوقف و ناوگان دریایی هرمزگان در آماده باش کامل است.
براساس پیش بینی های هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه وزش باد شدید جنوب شرقی (گاه بیش از 50 کیلومتر بر ساعت) سبب مواج و طوفانی شدن دریا (بیشتر مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس) خواهد شد و ارتفاع امواج دریا در این مناطق به بیش از 180 سانتیمتر خواهد رسید.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.