به گزارش ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: شناور فرماندهی در صحنه طرح نوروزی 98 برای نخستین بار در آب های جزیره کیش مستقر شده است.
الله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران افزود: برای نخستین بار، شناور 'حجاز66' نیز به عنوان پایگاه دریایی چند منظوره، در حد فاصل بنادر چارک، کیش و آفتاب مستقر تا اهداف و ماموریت های محوله را در بازه زمانی طرح شروع کند.
وی ادامه داد: پیگیری اجرای طرح آب نگاری و لایروبی کانال دریایی بندرگاه جزیره تاریخی هرمز و احداث 14 دستگاه بیکن(علائم کمک ناوبری ثابت برای نصب در سواحل یا آبهای کم عمق) در بنادر شرق، غرب و جزیره های استان از ابتدای سال 97 در دستور کار معاونت دریایی این اداره کل قرار گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابرازداشت: پس از عملیاتی شدن این طرح ها توسط واحد مهندسی عمران اداره کل، چراغ های دریایی(لنترن) و علائم کمک ناوبری و ایمنی آبراهه مورد بهره برداری قرار گرفت.
عفیفی پور اضافه کرد: علاوه بر استقرار علائم کمک ناوبری و طبق روال هرساله، شناور 'نوسود' به عنوان پایگاه دریایی چند منظوره، نیز در مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم، نیز از امروز25 اسفند مستقر شد.
وی عنوان کرد: جانمایی و استقرار 4 فروند بویه جانبی کانال دسترسی دریایی بندرگاه هرمز، تجهیز فانوس های اسکله های کندالو و رمچاه قشم به چراغ دریایی و استقرار 3 فروند بویه در مسیر دسترسی دریایی به اسکله های گردشگری هنگام، کندالو و شیب دراز از دیگر اقدام های انجام شده است.
این مسوول یادآور شد: استقرار 2 فروند بویه در کانال دسترسی دریایی به بندرگاه تیاب شهرستان میناب نیز در دست اقدام است که به محض مناسب شدن شرایط جوی تا پیش از نوروز 98 محقق می شود.
وی افزود: هزینه اقدام های صورت گرفته اعم از تامین چراغ های دریایی، بویه ها و هیدروگرافی(آبنگاری) را بالغ بر 7 میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این مبلغ شامل لایروبی بندرگاه هرمز و فانوس های 14 گانه بنادر کوچک چندمنظوره نمی شود.
طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان در بخش های ایمنی مسیرهای تردد، بنادر و شناورها از امروز شنبه 25 اسفندماه آغاز و به مدت 20 روز، تا پایان روز 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.