به گزارش ایرنا، محمد مهنی نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعمیربا نظارت متخصصان نیروگاه، برطبق برنامه ریزی‌ های قبلی در قالب قرارداد پیش بینی شده به مدت 60 روز با احتساب زمان تامین قطعات آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این مدت بخش‌ های مختلف واحد از جمله توربوکمپرسور، ژنراتور و تاسیسات جانبی مورد بازدید و بررسی قرار می ‌گیرد.
سرپرست شرکت مدیریت برق خلیج فارس عنوان کرد: برخی از این اقدام ها شامل تعویض پره‌ های ثابت و متحرک توربین، بازدید و تعویض قطعات محفظه احتراق و ژنراتور در طول مدت دوره تعمیراساسی انجام می شود.
مهنی نژاد افزود: واحد پنج نیروگاه خلیج فارس بعد از پایان تعمیراساسی در طول ماه‌ های آینده و پیک تابستان به صورت تمام وقت و بار کامل برای تامین برق مطمئن و پایدار در مدار تولید قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: تعمیر نیمه اساسی واحد 2 نیروگاه گازی خلیج فارس نیز در مرحله پایانی آن قرار دارد و بعد از پایان کار برای تولید برق در اختیار مدیرت شبکه برق قرار می گیرد.
نیروگاه گازی خلیج فارس ، در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و 11 کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید 990 مگاوات است.
این نیروگاه شامل 6 واحد گازی 165 مگاواتی( مدل GT13E2 آلستوم) در زمینی به مساحت 110 هکتار ساخته شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.