به گزارش ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب روز چهارشنبه در این آیین بر اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جدی گرفتن تهدید ریزگردها در شهر میناب تاکید کرد.
وی از مسوولان آموزش و پرورش و معلمان خواست در زمینه آموزش دانش آموزان در حفظ و نگهداری درختان و نهادینه کردن فرهنگ درختکاری در شهرمیناب اهتمام داشته باشند.
خسرو بهرامی نژاد از درختکاری به عنوان یکی از موثرترین شیوه ‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی یاد کرد.
وی گفت: منابع طبیعی متعلق به نسل یا دوره خاصی نیست و باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از این منابع انجام دهیم.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب حفاظت از گونه های جنگلی و ترویج فرهنگ درختکاری در مدرسه ها را یک ضرورت جدی دانست.
بهرامی نژاد عنوان کرد: در این مهم باید از ظرفیت نوجوانان و جوانان دانش آموز در حوزه های آب و خاک، محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.
به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، دانش آموزان شهرستان پارسیان نیز 250 اصله نهال در محل پارک دولت این شهر را غرس کردند.
همچنین به همین مناسبت و در اولین روز از هفته منابع طبیعی( 15 تا 21 اسفند)، بیش از یک‌ هزار اصله نهال توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در شرکت گندله ‌سازی مادکوش بندرعباس غرس شد.
از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، 4 میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.