الله مراد عفیفی پور عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان 294 هزار و 337 تی ای یو کانتینر مربوط به صادرات و 294 هزار و 839 تی ای یو مربوط به واردات و 264 هزار و 725 تی ای یو مربوط به محموله های ترانزیتی است.
وی با اشاره به روند رشد وتوسعه فعالیت ها در بندر شهید رجایی، افزود: این بندر با بهره مندی از پیشترفته ترین تجهیزات بندری روز دنیا، بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
عفیفی پور تصریح کرد: روند توسعه این بندر در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بسیار شتابان بوده و در سفر اخیر رییس جمهوری به هرمزگان 22 طرح بزرگ بندری و دریایی در بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید.
ظرفیت 100 میلیون تنی تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی با تجهیزات پیشرفته و افزایش ظرفیت کانتینری آن به 8 میلیون کانتینر در سال و برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در کریدور شمال - جنوب در خلیج فارس و تنگه هرمز و اتصال به شبکه ریلی و جاده ای،این بندر را به یکی از بنادر مهم جهان در منطقه تبدیل کرده تا صاحبان کالاهای تجاری، کوتاهترین مسیر انتقال کالا را به منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه انتخاب کنند.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.