به گزارش خبرنگار ایرنا، دفاع مقدس یکی از درخشان ترین و ماندگارترین برهه های تاریخ ایران محسوب می شود که جلوه هایی باشکوه از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان را به نمایش می گذارد.
شهیدانی که الگویی تمام عیار محسوب می شوند و بسیاری از وصیت نامه های آنها و توصیه های آنان خطاب به مادران و همسران خود که سفیران سیره شهدا محسوب می شوند دعای طلب خیر کرده که می تواند چراغ راهی برای همه ما باشد.
به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن و روز «مادر» نگاهی به وصیت نامه تعدادی از شهدای استان هرمزگان در وصف «مادر» داریم.

**شهید رضا خوشبخت
مادر عزیزم گرچه تو مادر شهید نیستی ولی در طول چندسال انقلاب همیشه منافق ها تو را اذیت می کردند و کمتر از مادر شهید نبوده و نیستی. در دنیا برای رضای خدا همیشه صبور بودی. به تو که این قدر- خدا- صبر عطا کرده اگر به بنده حقیر هم خداوند توفیق شهادت را عطا کرد؛ صبر کن که خداوند همیشه با صابرین است.
شهید رضا خوشبخت 10تیرماه 65 در عملیات کربلای یک در منطقه مهران بر اثر ترکش به سینه و گردان به شهادت رسید.

**شهید حسین دامن باغ
وصیت من این است؛ مادر مهربان اگر بدی از من دیده ای مرا ببخش چون من راهی رفته ام که دیگر برنمی گردم، مادر مهربان و عزیزم! شیرپاک خود را برمن حلال کن؛ چون من راهی رفته ام که همه پیروان مکتب اسلام باید بروند چون خداوند می فرماید: «زمانی که دیدید اسلام در خطر است، بیاید و جهاد کنید».
مادر بگذار ما را بکشند که با کشتن ما اسلام پیروز می شود، بگذار ما کشته شویم ولی امام امت(امام خمینی) بت شکن سالم باشد چون امام امت است که که تمام دشمنان اسلام از او می ترسند، مگر همین خمینی نبود که برای آزادی اسلام و مسلمانان در فرانسه داد زد: «مردم قیام کنید».
شهید حسین دامن باغ 11 آبان ماه سال 60 توسط گروهک های تروریست گروه اشرف به شهادت رسید.

*شهید حسن دانشمند
مادر جان از اینکه بدون هیچ ناراحتی به من اجازه دادی به جبهه بیایم تشکر می کنم. من که می دانم شما چه زحمت های بی شمار و طاقت فرسایی برای من کشیده ای. مادر عزیزم! من نمی گویم بر من گریه مکن هرچه می خواهی گریه کن اما قبل از هرچیز بر مولایمان حسین(ع) و مظلومیت فاطمه زهرا گریه کن.
شهید حسن دانشمند پس از 30 ماه حضور در جبهه در سن 21 سالگی روز 17 دی ماه 65 از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در آب های خروشان اروند به شهادت رسید. پیکر شهید حسن دانشمند 15 روز بعد در آب های خلیج فارس شناسایی و پس از انتقال به زادگاهش در گلزار شهیدان بندرعباس به خاک سپرده شد.

**شهید عبدالحمید رضایی
مادرم! برای فرزند خود رخت عروسی جمع آوری کرده بودید و آرزوی شما این بود که فرزند خود را داماد کنید؛ و می خواستید که فرزندتان در هنگام پیری دست شما را بگیرد ولی مادر! من راهم را شناختم و به راهم ادامه می دهم تا پای شهادت و طاقت ندارم که خدای ناکرده بعد از مادرم زنده بمانم.
ما باید ترتیب جنگ را بدهیم و پایان گرفتن جنگ خون می خواهد، در آخر از همه شما می خواهم که من را حلال و عفو نمایید.
شهید عبدالحمید رضایی هفتم بهمن ماه سال 65 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

**شهید عباس احمدی
مادر عزیزم شیرت بر من حلال کن و از من راضی باشد که رضای تو رضای خداوند است بعد از مرگم نیز ناراحت مباش
شهید عباس احمدی شهید روستای داوری از توابع شهرستان میناب و یادگار شنبه و فاطمه، هفتم بهمن سال 65 در منطقه پاسگاه زید عراق به شهادت رسید.

**شهید موسی استادی
مادرجان در دنیا به هیچ چیزی دل نبستم و نخواهم بست و اگر زنده ماندم یک راه را انتخاب خواهم کرد که آن راه، راه الله است.مادرجان امیدوارم که حلالم کنی. مادران عزیز مبادا فرزندانتان را از رفتن به جبهه بازدارید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب حضرت زینب(س) را بدهید که تحمل 72 تن شهید را نمود.
شهید موسی استادی یادگار احمد و آمنه متولد روستای سکل شهرستان رودان است که 21 بهمن سال 64 در منطقه اروند رود براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.