علیرضا صفا ایسینی عصر جمعه در گفت گو با ایرنا افزود: میزان بارندگی ها در این استان تا ظهر امروز، 12.8 دهم میلی متر گزارش شده که به ترتیب در میناب20.1، رودان18.4، سردشت بشاگرد 17.2 ، پارسیان12.4 ،قشم(دریایی) 12.3 و بندرعباس 11.9 باران باریده است.
وی بیان داشت: بارندگی ها در شهرستان بستک11.7، حاجی آباد 10.6، لاوان9.9، خمیر8.7، ابوموسی4.7 ، کیش4.3 ، لنگه 2.9 ، سیری1.7 و جاسک1.1 ثبت شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: در حوزه تردد دریایی نیز هیچ گونه مشکل و خسارتی تاکنون نداشته ایم.
صفا ایسینی با اشاره به خسارت ها در بارندگی های بهمن امسال در پل در شرق هرمزگان از جمله ناپدید شدن یکی از شهروندان در پل آبنما رودان توصیه کرد: مردم از اسکان و توقف مردم در بستر و حریم رودخانه های در معرض خطر سیلاب خودداری کنند.
وی گفت: سامانه بارشی که از روز گذشته در استان هرمزگان آغاز شده عصر امروز از شهربندرعباس خارج می شود و وزش باد را خواهیم داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان عنوان کرد: اوج بارندگی ها در این استان به سمت نیمه شرق هرمزگان وارد می شود و شدت بارش در بندرعباس کاسته می شود.
صفا ایسینی اضافه کرد: با توجه به اخطاریه شماره 106 معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور و تقویت سامانه بارشی در جنوب شرق و شرق کشور و احتمال آبگرفتگی معابر و همچنین وزش باد شدید موقتی بویژه در شرق استان، تمهیدات لازم صورت گرفته است.

**اخطار هواشناسی هرمزگان نسبت به آبگرفتگی معابر
اداره کل هواشناسی هرمزگان همچنین با صدور اخطاریه ای، نسبت به آبگرفتگی معابر استان و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی هشدار داد.
در این اخطاریه آمده است: نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان از تقویت موج ناپایدار بر روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان از روز پنجشنبه نهم اسفندماه تا دوشنبه 13 اسفندماه دارد.
هواشناسی هرمزگان یاد آور شده فعالیت این موج ناپایدار جوی سبب ناپایداری های قابل توجهی به صورت وقوع رگبار باران ، گاهی رعد وبرق، وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد.
در اخطاریه شماره 4 اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه شده است: با توجه به اینکه برای روزهای جمعه تا اوایل شنبه با توجه به شدت بارش، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی نقاط غربی و شمالی استان و نیمه شرقی پیش بینی می شود، باید تمهیدات لازم صورت پذیرد.
همچنین در این اخطاریه آمده است: از اواخر پنجشنبه تا دوشنبه به ویژه جمعه و شنبه با توجه به طوفانی شدن دریا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اتخاذ شود.
اداره کل هواشناسی هرمزگان در این اخطاریه اعلام کرده است: در روز پنجشنبه هفته جاری در برخی نقاط غربی و شمالی و اواخر پنجشنبه تا جمعه در اکثر نقاط استان و نیز روز شنبه در بیشتر نیمه شرقی استان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی و افزایش تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.