علی اشتری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر چند در ساعت پایانی شامگاه گذشته (دوشنبه شب) به علت افزایش شدت باد و مواج شدن دریا، شاهد توقف سفرهای دریایی در مرکز استان هرمزگان بودیم اما در حال حاضر، تردد شناورها در تمامی بندرهای مسافری و تجاری قشم برقرار است.
وی بیان داشت: هم اکنون ترابری خودرو و مسافر توسط شناورهای لندینگ کرافت نیز بدون توقف و به صورت 24ساعته در مسیر دریایی بنادر پل به لافت برقرار است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اظهارداشت: اسکله های گردشگری جزیره قشم و مجموعه گردشگری جزیره هنگام نیز هم اکنون در حال انجام خدمات به مردم در زمینه گشت های تفریحی دریایی هستند.
اشتری اضافه کرد: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر فعالیت مجدد سامانه ناپایداری جوی، احتمال تغییر در تردد شناورها و فعالیت بنادر مسافری و اسکله های گردشگری وجود دارد که پس از بررسی، تغییرات احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.
40 فروند شناور با ظرفیت 4000 صندلی ترابری مسافران دریایی بین بنادر شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم، بندرگاه جزایر هرمز و لارک را بر عهده دارند.
طبق اعلام هواشناسی ناپایداری شرایط جوی و دریایی هرمزگان که از یکشنبه پنجم اسفندماه آغاز شده تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
هواشناسی هرمزگان با صدور اطلاعیه ای، طوفانی شدن دریا، آبگرفتگی معابر، بارش باران و وزش شدید باد را در این مدت برای استان پیش بینی و براتخاذ تمهیدات لازم برای تردد شناورهای مسافری تاکید کرده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.